Märker väl om stoet brunstar ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _Emma_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 936
E

_Emma_

Jag Har Skrivit en tråd innan om att jag tror att min nordsvensk är dräktig.
Då jag bestämde att ta ut en veterinär om jag tyckte hon blev större.
Och det har hon blivit nu så jag ska ringa veterinären i morron om ultraljud !

Har bara en liten fråga,som någon kanske har en aning om.
Jag har ju haft henne nu sen i juli och har inte sätt att hon brunstat en ända gång ! :eek:
Är det så att man inte märker det på vissa ston eller ?
Ett varmblod jag hade innan såg man tydligt hur hon svätte.

Sv: Märker väl om stoet brunstar ?

Olika från sto till sto, så fort jag e ute och rider på mitt, skvätter hon hela tiden.. För att inte tala om nr andra hästar bara nuddar henne..haha.. Men sen finns de de som inte visar alls..

Mitt ena sto brunstar väldigt ofta ooch bli då ganska jobbig på träningarna. Nu har ju jag egen hingst, så då märks det ganska väl när de brunstar. Annars kanske det skulle vara svårare om man bara har ston, lite olika från sto till sto.
Men det låter ju lite misstänkt då du inte märkt något under hela sommaren :smirk:

Jag har i princip aldrig sett när mitt sto brunstat, varken i humör eller att hon gått och skvätt. Men har några andra ston i stallet som visar tydligt genom o skvätta såfort de ser en annan häst o skriker, är jobbiga (eller snällare) att rida, ja det yttrar sig på olika sätt.

Så svar på din fråga, det är väldigt índividuellt om det syns eller ej.

Mm okej, trodde nästan det att det var olika från ston till ston..

Mitt sto är inte tydlig.

Dagen innan brunst blir hon hingst med rätt kompisar.

I övrigt är det "tyst". Märks inget när man rider eller så.

Min förra var ganska diskret också men där brunstade hela hagen samtidigt så då var det hyffsat lätt att se :)

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 635
Senast: iNHALE
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 754
Senast: Blyger
·
Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 067
Senast: Toudi
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka