W

Wiiie

Vad är målet med den/de första tävlingen/tävlingarna?? Kankse gå runt terrängbanan, vinna :banana: , eller bara kännas allmänt bra?

Sv: Målet!

med de första tävlingarna (lätt i mantorp och cnc* i gärds) är målet bara att få en bra runda, dressyr på ca 45 straff, felfri hoppning och felfri terräng :)
kommer inte att flårida för några placeringar utan satsar på bra känsla och rytm för att isf kunna starta ** på Udden :D

Jag har ju 2 st debutanter med mig ut detta året och målet med dom blir ju att genomföra tävlingen att helt enkelt ta sig i mål, sen hur många straff det blir struntar jag i i detta läget.

startar båda mina i mantorp som årets första tävling.

nu tror jag att jag har bestämt mej för att;

stoet ska gå debutant, den första i sitt liv. målet är att ha en fin
dressyr, där hon är avspänd och behåller ridbarheten, har inga
höga ambitioner men med tanke på hur hon rör sig så vore det ju
inte fel att ligga på runt 50 straff.

i hoppningen, som blir en baggis så räknar jag iskallt med att vara
felfri, det enda svåra där kommer att vara att hålla henne lugn och
"nere" på gräsbana och när hindren blir så fruktansvärt små - svårt.

i terrängen vill jag ha henne LUGN och UPPMÄRKSAM, få henne att
titta noga på varje hinder och fundera över VAD hon hoppar över
trots att höjden inte är väsentlig. sen vill jag förstås ha henne nolla
på både tid och hinder.

och att;

valacken ska gå lätt, jag vill ha en dressyr på max 55, räknar med
att han kommer vara rejält uppe i varv och troligtvis spendera mkt
tid på bakbenen - han blir så på årets första fälttävlan. dock tror jag
att han skärper till sig så fort han slipper kaoset på framridningen.

i hoppningen vill jag ha en häst som går på hindren med ärlighet &
mod, ingen jäkla rusa-men-hoppsan-jag-vågar-inte stilen. vill även
ha honom väldigt uppmärksam, även han blir lite smått vild när han
får gräs under hovarna.

i terrängen gäller ungefär samma sak som i hoppningen, om vi kmr
till start då risken att jag faller av i startfållan och bryter nacken är
extremt stor. skämt å sido, jag vill ha en häst som vågar ta av och
lita dels på sig själv men även mej i de situationer han behöver lite
hjälp och pushning. vill vara nolla på tid och hinder men risken med
denna häst är att man släpper iväg honom för mkt för att han är så
GLAAAAAAD och ÄLSKAR LIIIIIVET MATTE KOM IGEN FOORTARE! ;).
därför tar jag hellre tidsfel "bakåt än framåt" :rofl:

Jag ska rida debutant första i Flyinge, där hade det ju varit kul om man kunde få en bra placering när det är hemmaplan och allt :)
Sen ska jag rida lätt ett par tävlingar och då är det bara felfri terräng och lugn dressyr som är målet så jag kan starta * på ett bra sätt senare

Men allra första målet är att hästen ska bli frisk :mad: Hon har fått en så konstig hälta som inte vill gå bort. Ena dagen är hon nästan bra och andra riktigt halt, trodde det var hovböld, men nej :smirk:

Sen har jag lite andra projekt som förhoppningsvis ska gå bra också :D

Första tävlingen blir Mantorps lätta klass för mig. Då vill jag ha en bra dressyr, att han ska gå precis som alltid om inte bättre ;) , och ligga runt 45. Hoppningen vill jag hitta lugnet och rytmen och inte skapa några onödiga problem och bara stärka självförtoendet med en bra runda. Terrängen ska vara uppvärmning, och bara hitta jämn och bra rytm runt. Tid eller hinder ska inte vara några problem eftersom han ska starta * i Gärds helgen efter. En placering i Mantorp är ju inte fel. I Gärds vill jag ha samma dr. o hopp., terrängen vill jag ha en säker runda och inga konstiga avsprång utan då tar jag hellre lite extra tidsfel.

Första i år blir en 1m. :) Dressyren vill jag få ordentlig takt i. Banhoppning och terräng felfritt, äv tid.
Då borde d bli en placering iaf! :idea:

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: MiaMia
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 159
Senast: Raderad medlem 149639
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka