Magnussons foder

Sv: Magnussons foder

finns på foderbilen.se
Då får man det hömkärt för typ 19 spänn. Har precis börjat med det till min hund. Änsålänge funkar det bra och det är det ända som hon äter..

Alla foderrelaterade problem försvann i.o.m att jag bytte till Magussons, kör Meat and Biscuit Adult och hunden äter med fin aptit och är kanonbra i magen. Dessutom mjällar han inte längre.

Testade R.C, Hills, Nutra Nuggets och Pro Plan innan, men det var samma varje gång: han tröttnade efter en halv säck satte in matvägran och dessutom bajsade han uppåt 5 ggr/dag. Mardröm.

KL
Tack för den här tråden! Har funderat på att köpa det till min kräsna jycke men har bara sett det hos foderbilen.
Så jag tog bussen till Ica Maxi idag och släpade hem en femtonkilossäck (bära eller brista) och när hon fick det i sin mat när jag kom hem åt hon på en gång, PLUS !! att hon vaktade maten från kattungarna! Annars måste jag sitta och vakta när hon äter (läs; pillar i maten) för att de inte ska äta av hennes mat. :banana: Hoppas verkligen att detta funkar nu!
Det jag framför allt hoppas på är bättre aptit och pälskvalitet.

*Lånar*

Använder Magnusson Meat and Biscuit till min hund.
Hon är lite känslig i magen, åt tidigare ett av Specifics foder för känsliga hundar. Kände att det blev dyrt och tänkte att "jag måste i alla fall prova" (om nån undrar, ja, jag var beredd att gå tillbaka till det dyrare om det inte fungerade).
Hennes mage fungerar mycket bra på Magnusson, i och med att det innehåller ganska få saker.
Är nöjd!

Eftersom denna tråd dök upp igen så kan jag tillägga att jag inte ger min hund Magnussons längre. Han fick fula kliande hudutslag över hela kroppen någon dryg månad efter att jag hade bytt till Magnussons. Eftersom dom inte verkade gå över av sig själv så tänkte jag att det enklaste jag kunde göra innan jag skulle börja springa till veterinären var att prova byta foder igen, så jag bytte till ett lamm & ris-foder istället (utan vete), och hudproblemen försvann efter ett litet tag. Jag har ju ingen aning om det verkligen var fodret det berodde på, men nu är huden och pälsen fin igen så nu kör jag vidare på det andra fodret istället (Nutro nånting tror jag det heter).

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 219
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Min mammas gamla bordercollie var hos veterinären idag för att undersöka en hälta. Inget allvarligt hittades, men nu är vovve ordinerad...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Nu blir jag snart tokig. Min hund har fått Royal Canin i princip hela sitt liv. Jag har bytt mellan sorterna, men alltid RC. Han får...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: dpmatte
·
P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 512
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka