Människa attackerad igen.........

Sv: Människa attackerad igen.........

du är en av få med Kamphund kan jag lova.

Oja och de är jag mycket medveten om !
Fast jag ser inte de som något negativt, tycker de är mycket bra att man har utbildning när man har kamphund!:D
 
Sv: Människa attackerad igen.........

haha det gör jag inte! men du merar ju på att ALLA med pb har dåligt självförtroende!!
så är inte fallet!

Det skrev jag inte heller!!!

Men många som har en extremt liten pitt i brallan eller ett dåligt självförtroende får ju lätt lite respekt med en sån här hund.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

ja men nu är du fan bara jävligt korkad!!!

du har ju inte ens kampat med henne lite lite i en trasa säger du ju själv. Kör henne lite rejält i en trasa väck upp lite kamp så får du se om du säger samma sak sen.

självklart kan jag göra det! jag lovar dig att jag skall göra det nästa gång jag går ut med henne! och jag kan lova att hon slutar på mitt komando!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Det skrev jag inte heller!!!

Men många som har en extremt liten pitt i brallan eller ett dåligt självförtroende får ju lätt lite respekt med en sån här hund.

jag kan säga så här! även om jag skulle möta en kille med en pb så skulle jag inte ge honom mer respekt bara för att han har en pb. han är precis som alla andra människor! jag bryr mig inte om vad det är för ras folk kommer med! jag respekterar alla på samma sett!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

haha tror du att alla som har pb använder breaking stick?? jag änvänder bara min röst och den lyder hon! vare sig hon är lös eller kopplad så har jag koll på henne! hur många andra hundar och människor det är runt om kring mig så lyssnar hon alltid!!

Och det skulle hon göra om hon var i slagsmål med en annan hund?:angel:
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Och det skulle hon göra om hon var i slagsmål med en annan hund?:angel:

kommer aldrig att hända då där jag bor är ensam hund ägare! men om så skulle hon lyssna på mig! har haft henne lös många gånger när jag vart och hälsat på hos folk med andra hundar! och min hund är mer rädd för andra och springer och gömmer sig!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

kommer aldrig att hända då där jag bor är ensam hund ägare! men om så skulle hon lyssna på mig! har haft henne lös många gånger när jag vart och hälsat på hos folk med andra hundar! och min hund är mer rädd för andra och springer och gömmer sig!

Kan faktiskt garantera dig att om hon väl hamnar i slagsmål som kommer hon inte lyssna på ditt komando :( de är jätte tråkigt men jag vet att så är de !
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Kan faktiskt garantera dig att om hon väl hamnar i slagsmål som kommer hon inte lyssna på ditt komando :( de är jätte tråkigt men jag vet att så är de !


Tyvärr kan jag inte hålla med! hon är rädd för alla andra hundar! så hon är inte ens intresserad av att lukta på dem! hon hon har mött alla sorters hundar! "vanliga", pb, amstaff mm både tikar och hanar! visar inget intresse av dem utan gömmer sig hellre bakom saker!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Så du menar alltså att om du är ute och går med din lydiga "meshund" lös och en annan pb/blandning kommer och seriöst anfaller henne och är riktigt het, då går hon och gömmer sig bakom benen på dig :confused: :crazy:
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Så du menar alltså att om du är ute och går med din lydiga "meshund" lös och en annan pb/blandning kommer och seriöst anfaller henne och är riktigt het, då går hon och gömmer sig bakom benen på dig :confused: :crazy:

HAHAHAH och hon säger hon har bra hundkunskap tror fan inte hon vet vad fram o bak är på hunden ens när man läser vad hon skriver
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Nej du kanske inte ger mer respekt åt dom inte jag heller tycker dom är mest tragiska när dom kommer med hunden för troligen är dom mynningsknullare, för de har nog max 10cm när den är i givakt.

Men Farmor och hennes lilla hund, kanske tycker det är läskigt när dom kommer en Kamphund mot dom som det är noll ordning på.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Då är det ju mer hund i mina terriers :D
Kolla blicken :eek: ( :rofl: )

Pojkarna_spnner_sig.jpg


Det finns mycket i liten förpackning och är lättare kontrollerat än hos en pb/pb-blandning, men nog f*n finns det även i mina småtroll :cool:

Det är ju bara löjligt att tro att en hund avlad för kamp inte skulle svara upp om den måste/tillfälle ges :cool:
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Så du menar alltså att om du är ute och går med din lydiga "meshund" lös och en annan pb/blandning kommer och seriöst anfaller henne och är riktigt het, då går hon och gömmer sig bakom benen på dig :confused: :crazy:


haha ni är bara för roliga här!
för det första så har hon blivit attackrad många gånger men hon lägger sig bara ner eller så går hon och gömmer sig! och jag har aldrig sagt att hon gömmer sig bakom mina ben!
hon ger upp direkt! men som jag har sagt förr! ni är välkomman hit och träffa mig och min hund så får ni själva se hur hon är!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

HAHAHAH och hon säger hon har bra hundkunskap tror fan inte hon vet vad fram o bak är på hunden ens när man läser vad hon skriver

Hmm undra vem det är som har pb och vem som inte har det! jag känner min hund mycket bättre än vad du gör!!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Hmm undra vem det är som har pb och vem som inte har det! jag känner min hund mycket bättre än vad du gör!!

Nej det skulle jag aldrig ens skaffa mig en för så dåligt hundmatrial tar jag inte ens i. Inte ens hjälper nån som fått problem mer än med 7,62:a

Mitt liv är alldeles för kort för o ha dåliga hundar det är inte för inte jag har 2 av yppersta klass av 2 olika raser. men ändå ruskigt lika varandra.
 
Senast ändrad:
Sv: Människa attackerad igen.........

haha ni är bara för roliga här!
för det första så har hon blivit attackrad många gånger men hon lägger sig bara ner eller så går hon och gömmer sig! och jag har aldrig sagt att hon gömmer sig bakom mina ben!
hon ger upp direkt! men som jag har sagt förr! ni är välkomman hit och träffa mig och min hund så får ni själva se hur hon är!

Så hon skulle alltså bara lägga sig ner och bli ihjälbiten om situationen var sådan :confused: :crazy:
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Ja min och de andra jag har träffat är sociala till övermått,lojala och fruktansvärt trevliga i största allmänhet.Jag har fått en medelstor hund som inte har någon krävande pälsvård som orkar hålla igång med långisar i skogen. Dessutom älskar han barn vilket för mig med fyra egna varav den minsta är fem är ganska viktigt.

Det är positiva egenskaper för mig.Och ja jag kommer att ha fler av den här rasen för den är helt underbar.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

:rofl: :rofl:

hmm jag tänkte på en sak idag när jag läst i NWT om hon som blivit atackerad av sin hund, vi diskuterade en del på jobbet om "kamphundar" och flera stycken sa att "det är inte hundarna det är fel på utan ägarna".. Jag vte inte, en hund som atackerar sin matte så svårt...kan inte vara bra i huvudet, och det är ju ganska ofta det händer liknande saker... Och sen är det ju i princip inga duktiga hundfolk som skaffar dem heller, för de vill ha andra hundar, oftast bruksraser. Och det är ju livsfarligt att folk skaffar sånna här hundar utan att kunna mycket. Jag skulle aldrig drömma om att skaffa en sån hund, för jag vet att jag inte skulle fixa det. Och en del här som försvarar de här hundarna säger ju emot sig själva hela tiden i olika trådar/inlägg..
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Ja min och de andra jag har träffat är sociala till övermått,lojala och fruktansvärt trevliga i största allmänhet.Jag har fått en medelstor hund som inte har någon krävande pälsvård som orkar hålla igång med långisar i skogen. Dessutom älskar han barn vilket för mig med fyra egna varav den minsta är fem är ganska viktigt.

Det är positiva egenskaper för mig.Och ja jag kommer att ha fler av den här rasen för den är helt underbar.

En hund som är Social i övermått brukar grunda sig i en osäkerhet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 265
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Ja, vad ska man säga om en hund som under pågående skyddsträning attackerar sin egen matte helt oprovocerat och helt utan att ha visat...
Svar
19
· Visningar
1 952
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 728
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Hund Förra veckan så hände en hemsk olycka. Mina 2 döttrar 14, 12 år var ute i kaningården (som ligger brevid vår staket o grinden) och hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 996
Senast: Lenis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp