Människa attackerad igen.........

Sv: Människa attackerad igen.........

min labbe hade det aldrig gått att hetsa till att bita någon, och min tik hade aldrig bitit mig eller någon annan familjemedlem. så att det går med alla raser är en stor fet pb-ägarlögn.


så det går inte att hetsa alla hundar? Hmm då är det konstigt då att när jag bodde i gbg träffade massor av folk som hetsade sina "vanliga" hundar.

Min kille hade förr en flatte som han ex hetsade på honom och sen hade de även en labbe som hon oxå lärde att kampa!
 
Senast ändrad:
Sv: Människa attackerad igen.........

ja du kan ju inte ens lita på din egen hund så han får ha munkorg på sig. Det säger ju inte lite om dessa "sällskapshundar" att man ska behöva ha munkorg på en sällskapshund är ju helt åt skogen. Att man kanske sätter på en skarp TJH en munkorg är en sak. men en sällskapshund som bara är sällskap ska man knappast känna en oro över att den ska döda andra hundar på promenaden. Lika med din PB tik hon skulle ju mörda en valp direkt den kom fram det skrev du i en annan tråd. Är det rimligt och ha såna som sällskap som vill tugga sönder andra hundar?

Jag skrev anledningen till att jag har munkorg på honom.
Nää de var min hane som jag inte vet hur han skulle reagerat om de kommer fram en valp till honom , tror inte de hade gått bra !
Jag har givit dom 2 hundar jag har nu en andra chans, går de inte och "fixa" dom så är de ju självklart att dom får somna!
Men när man ser mycket framgång så tycker jag att alla är värda en andra chans !
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Exakt vad jag skrev förrut, de har ju noll koll på vad fan dom har i kopplet. Små tjejer o killar med dåligt självförtroende som ska ha såna här hundar med noll hundkunskap, bettendelära eller vad de har används till från begynnelsen.

Noll hundkunskap? ingen bettendelära? eller ingen aning om vad de används till från början?

Får man fråga vem detta var menat till ? :crazy:
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Jag skrev anledningen till att jag har munkorg på honom.
Nää de var min hane som jag inte vet hur han skulle reagerat om de kommer fram en valp till honom , tror inte de hade gått bra !
Jag har givit dom 2 hundar jag har nu en andra chans, går de inte och "fixa" dom så är de ju självklart att dom får somna!
Men när man ser mycket framgång så tycker jag att alla är värda en andra chans !

Du skrev att din tik skulle bitit sönder valpen direkt för hon accepterar inte andra hundar skrev du, sen nämnde du att du inte vet hur hanen skulle bete sig då han bär alltid munkorg.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Noll hundkunskap? ingen bettendelära? eller ingen aning om vad de används till från början?

Får man fråga vem detta var menat till ? :crazy:

De som har Pitbull, Rottweiler,Amstaff o.s.v som inte har en blek vad dom har i kopplet och använder dom som penisförlängar eller har dåligt självförtoende som många tjejer är i dag o måste hävda sig
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Spelar ju ingen roll om de har kamplust så länge de har ett nervsystem som är som det ska. Men dessa hundar kampa man ju hetsa vädligt lätt upp i skyarna o det är fan ingen som styr upp dom då heller. Men hetsar du en Schäfer mot en människa finns det fortfarande styrning då de är avlade för och styras av en förare vilket inte PB är då den ska slåss själv i en "pit"

Finns folk idag som håller på med kamp som "sport" (helt sjukt) men dom om någon har super koll på sina hundar och hundarna styr deras minsta vink, då man inte låter en hund gå in i en "pit" utan att ägaren har pli på hunden!
Hundarna SKA i en pit lyda ägaren till 100%.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

De som har Pitbull, Rottweiler,Amstaff o.s.v som inte har en blek vad dom har i kopplet och använder dom som penisförlängar eller har dåligt självförtoende som många tjejer är i dag o måste hävda sig

Okej, då var de inte riktat till mig då :d
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Då är hon väl inte förstörd om du kan bryta henne då kan du ju bryta henne alltid när hon går i kampdrift.

jag har kört skydd med mina o kört hets med byten men inte fan är nån förstörd för det,och det går o bryta dom i deras kamphandling.

att du menar att hon blir förstörd är när hon fått smak på kamp o du inte reder ut henne länge. så tror jag det är med den saken

haha så jag skulle inte kunna reda ut saker med min hund! du såg inte hur min hund var när hon kom! därför kampar jag inte henne! bara på lek (och då med kamptrasa!) och då är det jag som bestämmer och det accepterar hon!

jag bryter när jag vill!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Finns folk idag som håller på med kamp som "sport" (helt sjukt) men dom om någon har super koll på sina hundar och hundarna styr deras minsta vink, då man inte låter en hund gå in i en "pit" utan att ägaren har pli på hunden!
Hundarna SKA i en pit lyda ägaren till 100%.

Jo det är därför man har en breaking stick ;)

När jag går ut på en skyddsplan med min hund så har jag bara min röst som jag lungt styr min hund med knappast en breaking stick och få lös hunden ur ärmen på figuranten.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

De som har Pitbull, Rottweiler,Amstaff o.s.v som inte har en blek vad dom har i kopplet och använder dom som penisförlängar eller har dåligt självförtoende som många tjejer är i dag o måste hävda sig

haha jag har du inte dåligt självförtroende!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

jag hade också kunnat få min genomsnälla labbe att hoppa och studsa och skälla på folk, men när det väl gällde hade det inte blivit så mycket. jag har sett honom asförbannad, och inte ens då tog han till tänderna. han har t o m varit i slagsmål med min tik utan att hon fick en skråma. det är skillnad på hundar och hundar.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Jo det är därför man har en breaking stick ;)

När jag går ut på en skyddsplan med min hund så har jag bara min röst som jag lungt styr min hund med knappast en breaking stick och få lös hunden ur ärmen på figuranten.

haha tror du att alla som har pb använder breaking stick?? jag änvänder bara min röst och den lyder hon! vare sig hon är lös eller kopplad så har jag koll på henne! hur många andra hundar och människor det är runt om kring mig så lyssnar hon alltid!!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

haha tror du att alla som har pb använder breaking stick?? jag änvänder bara min röst och den lyder hon! vare sig hon är lös eller kopplad så har jag koll på henne! hur många andra hundar och människor det är runt om kring mig så lyssnar hon alltid!!

ja men nu är du fan bara jävligt korkad!!!

du har ju inte ens kampat med henne lite lite i en trasa säger du ju själv. Kör henne lite rejält i en trasa väck upp lite kamp så får du se om du säger samma sak sen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 265
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Ja, vad ska man säga om en hund som under pågående skyddsträning attackerar sin egen matte helt oprovocerat och helt utan att ha visat...
Svar
19
· Visningar
1 952
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 728
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Hund Förra veckan så hände en hemsk olycka. Mina 2 döttrar 14, 12 år var ute i kaningården (som ligger brevid vår staket o grinden) och hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 996
Senast: Lenis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp