Människa attackerad igen.........

Sv: Människa attackerad igen.........

Och jag vet med stor säkerhet att ingen av mina hundar skulle någonsin attackera mig!
För de första skulle dom inte våga och för de andra är jag flockledaren så de finns inte i deras värld !
Det är ju gott och väl. Du bestämmer ju själv över din situation. Men när dom slitit grannens 4-åriga dotter i småbitar då?

Jag har frågat tidigare och frågar igen!
Vad har dessa kamphundar som inte återfinns i "vanliga" raser. Jag talar om positiva egenskaper!

LIA
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Nej precis ni har så fruktansvärt lite kunskap om vad ni har i kopplet att ni inte kan förstå hur det kunde gå så snett, ännu mer tragisk

jag vet mycket väl vad jag har i kopplet och jag tvekar inte att skaffa mig en till pb kan jag ju säga!!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Tragiskt!:(

Kampen liggen nog lite mer i generna än vad ägare av dessa raser/blandraser vill erkänna!

pb är avlade för game så det ligger i deras gener att kampa! visst det ligger mycket på ägaren oxå! jag skulle ALDRIG kunna kampa min hund, även om hon har de generna så kommer hon ALDRIG att bli kampad!
min pb är bara för sällskap!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Tyvärr så blev de väldigt svår skador på henne! hunden kommer med all säkerhet att avlivas!
hon vill inte ha kvar den i alla fall! sen få vi se när hon blir bättre om hon nu vill ha kvar den! men jag tror att hon kommer att ta bort honom!
jag kan inte förstå hur denna hund kunde bli så här för jag har träffat han massor av gånger!

jag är själv ägare till en pb och skull hon göra något, då menar jag minsta tecken på aggretivitet så tar jag bort henne så förståndig är jag i alla fall!

öööhhh... ursäkta om jag ställer en dum fråga, men eftersom du inte kunde förstå hur hennes hund kunde göra så, hur ska du kunna veta om dina hundar kan få för sig att göra samma sak? och hur kan du vara säker på att de kommer visa några små tecken först?
 
Sv: Människa attackerad igen.........

öööhhh... ursäkta om jag ställer en dum fråga, men eftersom du inte kunde förstå hur hennes hund kunde göra så, hur ska du kunna veta om dina hundar kan få för sig att göra samma sak? och hur kan du vara säker på att de kommer visa några små tecken först?

Exakt vad jag skrev förrut, de har ju noll koll på vad fan dom har i kopplet. Små tjejer o killar med dåligt självförtroende som ska ha såna här hundar med noll hundkunskap, bettendelära eller vad de har används till från begynnelsen.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

öööhhh... ursäkta om jag ställer en dum fråga, men eftersom du inte kunde förstå hur hennes hund kunde göra så, hur ska du kunna veta om dina hundar kan få för sig att göra samma sak? och hur kan du vara säker på att de kommer visa några små tecken först?


Jag känner min hund utan och innan och jag är även ledaren i flocken så jag ser på henne vad hon tänker göra!
tror du mig inte så är du välkommen hit hem till mig och träffa min hund! hon gör inget utan att hon får ett godkännande från mig!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

jag vet mycket väl vad jag har i kopplet och jag tvekar inte att skaffa mig en till pb kan jag ju säga!!

Nej det tror inte jag du har!

Efter som du själv skriver att du inte kan fatta hur denna hund kunde bli så här. Det kan jag garantera dig att man kunde sett för länge sen att det gick o hetsa denna hund till vansinne. Hur lätt han triggas av små retningar.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Exakt vad jag skrev förrut, de har ju noll koll på vad fan dom har i kopplet. Små tjejer o killar med dåligt självförtroende som ska ha såna här hundar med noll hundkunskap, bettendelära eller vad de har används till från begynnelsen.

haha det var det roligaste jag har hört idag! så jag skaffade mig en pb bara för mitt dåliga självförtroende!! nu får du la ta och ge dig!
är jag enligt dig kriminell oxå eller??
jag är en helt vanlig människa som har ett helt vanligt jobb och brinner för just rasen pb.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

men om du nu är en sån fantastisk ledare borde det inte vara något problem att kampa med din hund. det är ju bara att bryta när du vill. att låta bli att kampa gör man inte för att hunden har stor kamplust, utan för att man inte kan styra den.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Ja , jag har munkorg på min hane! Han klarar inte det med hundmöten ÄN då jag inte haft honom så länge!
Munkorgen hjälper även honom att lungna ner sig själv !
Men förstår inte va de har med saken att göra?:confused:

1000 och åter 1000 med bladraser möjligtvis eftersom de inte ens finns 1000 rena pbs i Sverige.

Men kan hålla med om att de är inte något annat än tråkigt när sånt här händer!

ja du kan ju inte ens lita på din egen hund så han får ha munkorg på sig. Det säger ju inte lite om dessa "sällskapshundar" att man ska behöva ha munkorg på en sällskapshund är ju helt åt skogen. Att man kanske sätter på en skarp TJH en munkorg är en sak. men en sällskapshund som bara är sällskap ska man knappast känna en oro över att den ska döda andra hundar på promenaden. Lika med din PB tik hon skulle ju mörda en valp direkt den kom fram det skrev du i en annan tråd. Är det rimligt och ha såna som sällskap som vill tugga sönder andra hundar?
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Nej det tror inte jag du har!

Efter som du själv skriver att du inte kan fatta hur denna hund kunde bli så här. Det kan jag garantera dig att man kunde sett för länge sen att det gick o hetsa denna hund till vansinne. Hur lätt han triggas av små retningar.

Nej pb är den rasen som inte visar!, det är smygare!!
ALLA hundar går att hetsa om man vill, till och med en liten golvmopp!!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Nej pb är den rasen som inte visar!, det är smygare!!
ALLA hundar går att hetsa om man vill, till och med en liten golvmopp!!

ja det går o hetsa den med men inte så man hamnar på akuten med livshotande skador.

Om det är en smygare ännu större anledning till att ni går en mentalkurs och lär er läsa era hundar så man kan se på hunden i vilket mentalt fack den befinner sig i.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

min labbe hade det aldrig gått att hetsa till att bita någon, och min tik hade aldrig bitit mig eller någon annan familjemedlem. så att det går med alla raser är en stor fet pb-ägarlögn.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

men om du nu är en sån fantastisk ledare borde det inte vara något problem att kampa med din hund. det är ju bara att bryta när du vill. att låta bli att kampa gör man inte för att hunden har stor kamplust, utan för att man inte kan styra den.


Jag skulle lätt kunna sätta min hund i kamp idag om jag ville! men det vill jag inte för jag vill inte förstöra min underbara hund!

visst jag "kampar" väl henne på ett sett när jag har en kampknut (som går att köpa överallt) och leker med henne ibland!

men jag kan när som hellst bryta med henne!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

men om du nu är en sån fantastisk ledare borde det inte vara något problem att kampa med din hund. det är ju bara att bryta när du vill. att låta bli att kampa gör man inte för att hunden har stor kamplust, utan för att man inte kan styra den.

:bow: :bow: klockrent!!

men det är klart väcker dom kamplusten i dom kanske de märker vad dom har i kopplet som ägaren vill helst glömma och gömma den egenskapen, för just deras kamphund har ju ingen kamp, nej det tror fan det att man tror när man aldrig ens provat det.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

ja det går o hetsa den med men inte så man hamnar på akuten med livshotande skador.

Om det är en smygare ännu större anledning till att ni går en mentalkurs och lär er läsa era hundar så man kan se på hunden i vilket mentalt fack den befinner sig i.


haha så jag måste gå en mental kusr för att lära känna min hund! du är bara för rolig! :angel: :)
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Det är ju gott och väl. Du bestämmer ju själv över din situation. Men när dom slitit grannens 4-åriga dotter i småbitar då?

Jag har frågat tidigare och frågar igen!
Vad har dessa kamphundar som inte återfinns i "vanliga" raser. Jag talar om positiva egenskaper!

LIA

Om mina hundar skulle kunna slita grannens 4 åring i små bitar kan vilken ras som helst de då mina hundar är uppväxta med barn båda 2.

Från början tyckte jag bara dessa raser va otroligt vackra vilket resulterade i att jag börja läsa och ta reda på mycket! sen var de kört, Sen så köpte jag min första omp och eftersom detta är den enda rasen jag har haft kan jag inte säga så mycket som inte finns i andra raser om jag ska vara ärlig!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Jag skulle lätt kunna sätta min hund i kamp idag om jag ville! men det vill jag inte för jag vill inte förstöra min underbara hund!

visst jag "kampar" väl henne på ett sett när jag har en kampknut (som går att köpa överallt) och leker med henne ibland!

men jag kan när som hellst bryta med henne!

Då är hon väl inte förstörd om du kan bryta henne då kan du ju bryta henne alltid när hon går i kampdrift.

jag har kört skydd med mina o kört hets med byten men inte fan är nån förstörd för det,och det går o bryta dom i deras kamphandling.

att du menar att hon blir förstörd är när hon fått smak på kamp o du inte reder ut henne länge. så tror jag det är med den saken
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 265
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Ja, vad ska man säga om en hund som under pågående skyddsträning attackerar sin egen matte helt oprovocerat och helt utan att ha visat...
Svar
19
· Visningar
1 952
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 728
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Hund Förra veckan så hände en hemsk olycka. Mina 2 döttrar 14, 12 år var ute i kaningården (som ligger brevid vår staket o grinden) och hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 996
Senast: Lenis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp