Människa attackerad igen.........

Sv: Människa attackerad igen.........

Spelar ju ingen roll om de har kamplust så länge de har ett nervsystem som är som det ska. Men dessa hundar kampa man ju hetsa vädligt lätt upp i skyarna o det är fan ingen som styr upp dom då heller.

Mallarna som visades i filmerna i en annan tråd var inga dunungar direkt.:angel:
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Ok, så du menar att det har inte ex. rottweiler?

p.b, är lite "överskattad", och media gör det ju ännu "coolare" att äga en sån hund!

Håller för övr. med dig angående det andra du skriver.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

vem svarar du till?

och vad menar du med "Ok, så du menar att det har inte ex. rottweiler?"
 
Sv: Människa attackerad igen.........

När skulle de isåfall slutat? Jag vet hundar som avlades för kamp i början på 90talet. och nångång 2000 el 2001 så var jag med i en tidingsartikel i GP, där ett gäng valpar, tillsammans med flertalat vuxna hundar omhändertgs. Alla vuxna hundar hade omisskännliga spår efter att deltagit i hundkamper. (tex ärr över hela ansikten,framkroppar osv)även valparnas moder.
Så de som påstår att "pb avlas aldrig för kamp längre" är ute och cycklar.

Men alla hundägare med dessa "kampraser" hävdar ju att det var årtionden om inte århundraden sedan dem användes till "kamp":angel:

Jag tror dig, men det verkar som om en ökning har skett varför det dyker upp incidenter betydligt oftare med pitbull liknande hundar inblandade!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Men saken hör till den att Rottweiler inte ens är i närheten med dessa bettenden som PB har så det vore knepigt om man förbjöd dom men skulle tycka att det var på sin plats för ett körkort på skarpare raser för så här får det inte fortsätta.

Jag tycker att detta skulle vara en väldigt bra lag att införa! Och börjar det vara incidenter kring dina hundar så ryker "körkortet" och hanterar du hundar av skarpare typ utan "körkort" så ska det vara kännbara straff!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

ni är bara så patetiska på denna sidan!

för det första så var detta ingen renrasig pb utan en bastard.

och för det andra så känner jag tjejen som blev biten av hunden!

hennes ex blev sur för att de gjorde slut och åkte hem till henne och tog hunden ifrån henne och hetsade senare hunden på henne!

ni skall inte tro på allt som står i tidningarna!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

För det första: Hoppas tjejen under omständigheterna mår bra!

Men fakta är ju tydligen ändå att hunden har bott med henne och alltså känner henne väl och ändå kan hetsas att gå till attack. Det är fortfarande helt befängt att man kan lyckas hetsa en hund så pass att den attackerar en människa som den känner och har bott hos!

Blev skadorna så allvarliga som det stod i tidningen?
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Tycker ni med dom här raserna är mer patetiska som inte kan styra upp dom som en rejäl hundförare utan minsta problem ni får så reder ni inte ut era hundar tragiskt.

Spela roll hon har blivit totalt sönderbiten av sin egen hund. Tror du om mitt ex kommer in här o tar min Rottweiler och hetsar den mot mig att jag ens får en repa av han skulle inte tro det för han vet sin plats här hemma o skulle aldrig våga ens bita mig på allvar.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

För det första: Hoppas tjejen under omständigheterna mår bra!

Men fakta är ju tydligen ändå att hunden har bott med henne och alltså känner henne väl och ändå kan hetsas att gå till attack. Det är fortfarande helt befängt att man kan lyckas hetsa en hund så pass att den attackerar en människa som den känner och har bott hos!

Blev skadorna så allvarliga som det stod i tidningen?

Tyvärr så blev de väldigt svår skador på henne! hunden kommer med all säkerhet att avlivas!
hon vill inte ha kvar den i alla fall! sen få vi se när hon blir bättre om hon nu vill ha kvar den! men jag tror att hon kommer att ta bort honom!
jag kan inte förstå hur denna hund kunde bli så här för jag har träffat han massor av gånger!

jag är själv ägare till en pb och skull hon göra något, då menar jag minsta tecken på aggretivitet så tar jag bort henne så förståndig är jag i alla fall!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Nej precis ni har så fruktansvärt lite kunskap om vad ni har i kopplet att ni inte kan förstå hur det kunde gå så snett, ännu mer tragiskt.

Sen är det vettigt som du skriver att om du mäker det inte funkar att du tar bort hunden direkt det är ansvarsfullt.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Tragiskt!:(



Kampen liggen nog lite mer i generna än vad ägare av dessa raser/blandraser vill erkänna!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

ni skall inte tro på allt som står i tidningarna!

Jasså? I detta fall verkar det ju stämma...

Tyvärr så blev de väldigt svår skador på henne!

Tycker synd om tjejen och man kan ju hoppas att andra ägare till samma ras och andra blandraser med pb inblandat vaknar upp och inser att det inte är ett gossedjur i andra änden av kopplet!

Tyvärr inser inte många hur nära ytan kampen ligger i dessa hundar :crazy:
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Jag har den kunskap om apbt som jag behöver och jag vet mycket väl va jag har i kopplet !

Och jag vet med stor säkerhet att ingen av mina hundar skulle någonsin attackera mig!
För de första skulle dom inte våga och för de andra är jag flockledaren så de finns inte i deras värld !

Sen kan jag hålla med om att man borde sluta avla på pb eftersom dom som hamnar hos männsikor som inte vet vad dom gör har väldigt lätt att förvandla denna underbara ras till en mördarmaskin!
En apbt i fel händer är ett livsfarligt vapen !!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Du kanske har den kunskapen ja men ändå så har du munkorg på din.Men det finns 1000 åter 1000 nötter där ute med dessa raser i kopplet.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Håller med dig Piru ang dessa hundar.

Var en annan hemsk sak som hände igår ang pitbull. Min kompis lillasyster var ute och körde sin travhäst när det helt plötsligt kommer en pitbull springades. Hon skriker till vad hon trodde var ägaren som sen visade sig vara hundvakt att ropa på hunden och hon skriker men ingen reaktion ifrån hunden. Hunden springer fram till hästen och börjar försöka bita den i benen. Hästen blir rädd och sätter av i sken. Efter ett litet tag får hon stopp på hästen och är precis av från sulkyn för att kolla att den är ok. När hunden tycker upp igen..... Hästen blir livrädd igen, hon ramlar av sulkyn och den välter. Hunden springer efter en bit men vänder sig sen om mot henne och börjar springa mot henne. Hon reser sig upp och skrek allt vad hon kunde LIGG. Vilket hunden gjorde som tur var.
Hästen hade sprungit hem till stallet och var inte skadad men hennes sele och sulky var helt förstörda samt att när hästen hade sprungit med sulkyn bakom sig så hade sulkyn slagit i en bil....
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Du kanske har den kunskapen ja men ändå så har du munkorg på din.Men det finns 1000 åter 1000 nötter där ute med dessa raser i kopplet.

Ja , jag har munkorg på min hane! Han klarar inte det med hundmöten ÄN då jag inte haft honom så länge!
Munkorgen hjälper även honom att lungna ner sig själv !
Men förstår inte va de har med saken att göra?:confused:

1000 och åter 1000 med bladraser möjligtvis eftersom de inte ens finns 1000 rena pbs i Sverige.

Men kan hålla med om att de är inte något annat än tråkigt när sånt här händer!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Håller med dig Piru ang dessa hundar.

Var en annan hemsk sak som hände igår ang pitbull. Min kompis lillasyster var ute och körde sin travhäst när det helt plötsligt kommer en pitbull springades. Hon skriker till vad hon trodde var ägaren som sen visade sig vara hundvakt att ropa på hunden och hon skriker men ingen reaktion ifrån hunden. Hunden springer fram till hästen och börjar försöka bita den i benen. Hästen blir rädd och sätter av i sken. Efter ett litet tag får hon stopp på hästen och är precis av från sulkyn för att kolla att den är ok. När hunden tycker upp igen..... Hästen blir livrädd igen, hon ramlar av sulkyn och den välter. Hunden springer efter en bit men vänder sig sen om mot henne och börjar springa mot henne. Hon reser sig upp och skrek allt vad hon kunde LIGG. Vilket hunden gjorde som tur var.
Hästen hade sprungit hem till stallet och var inte skadad men hennes sele och sulky var helt förstörda samt att när hästen hade sprungit med sulkyn bakom sig så hade sulkyn slagit i en bil....

Okej ?
Och va har de med pb och göra?:crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 265
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Ja, vad ska man säga om en hund som under pågående skyddsträning attackerar sin egen matte helt oprovocerat och helt utan att ha visat...
Svar
19
· Visningar
1 952
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 728
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Hund Förra veckan så hände en hemsk olycka. Mina 2 döttrar 14, 12 år var ute i kaningården (som ligger brevid vår staket o grinden) och hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 996
Senast: Lenis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp