Människa attackerad igen.........

T

Tie

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,976459,00.html

Mycket i denna artikel är helt sjukt, men det som jag fastnade för var att en annan människa kunde hetsa hennes egen hund att gå till attack mot henne :eek: Hon som ska föreställa ledare.

I och med att man inte känner människan så vet man inte vilket förhållande hon hade till sin hund, men anta att hon var dess ledare.

Kampen i hunden var alltså större än ledarskapet...........helt sanslöst.......jag blir helt matt när jag läser sånt här..........

Och är det inte så att attacker med pitbullsliknande hundar ökar?! Tycker man läser om dem var och varannan dag i tidningarna.

Kan det vara så att trenden med att träna dessa till att kunna attackera börjat öka igen. Varför skulle hundarna annars vara så lätta att trigga att dom tom går på sin egen matte när en annan person hetsar dem till det???

Kan det vara så hemskt att dom börjat "smygavlas" för kamp igen:confused:

Spekulationer som dök upp i mitt huvud efter att ha läst om senaste tidens hundattacker!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Dock kan man knappast räkna en FD pojkvän som en vilt främmande människa.
Hunden känner ju honom väl sedan tidigare och kanske var han den som "tränade" hudnen mest och var den dominante flockledaren, när de var tillsammans.

I så fall, är det ju inte underligt alls att han kunde hetsa hunden till att angripa den svagaste i flocken = fd flickvännen.

Tragiskt är det för tjejen i alla fall och man kan ju hoppas att hunden avlivas och att X-et åker in i fängelse på lång tid!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Ja så kan det ju vara, men ända.....att attackera en familjemedlem är ändå för mig :eek: Visst, vissa hundar flippar och går till attack, men att kunna hetsas att gå till attack på en för hunden välkänd människa :eek: :crazy: att "kampen" ligger så starkt i hunden att den är kapabel till att gå till attack mot henne!

Ok att hon kanske i hundens ögon var den svagaste medlemmen av flocken, men steget därifrån till att tugga sönder henne så enormt är mycket mycket stort tycker jag.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Usch, hennes egen hund t.om:eek: Hoppas att pojkvännen får sitt straff:devil: (åtminstone ett kokstryk av nån:angel: )
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Och dessa raser som är så pluttinuttiga o söta och snälla:devil:

Jag bara får mer o mer rätt att dessa skitraser har fan gjort sitt i samhället.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

det står så lite om det där. man vet aldrig hur det egentligen kan ha gått till.. som sagt.. man ska inte tro på allt som tidningarna skriver.. och så var det en pitbull.. wow.. stora rubriker tänker tidningarna.. och så vet man inte hur fd pojkvännen använde hunden till tidigare.. kanske han hade hunden i kamper eller ja, vad vet ja.. det är så synd att det händer sånt där.. själva rasen är ju helt underbar.. om man behandlar dom på rätt sätt..
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Oavsett ras så är något väldigt fel i hunden om den kan hetsas mot sin egen ägare och angripa denna så hårt som den i detta fall verkar ha gjort. Även om det nu var pojkvännen som är den som dresserat hunden mest, att kunna hetsas så pass att den går till attack mot en annan familjemedlem som den känner väldigt väl:eek: det är oförsvarbart och skrämmande.
Pojkvännen är inte frisk i huvudet och borde få ett långt och grymt straff, men man kan inte påstå att det är rätt att det ska gå så lätt att hetsa en hund mot dess ägare på detta sätt oavsett om pojkvännen var den dominanta och tjejen den svagare i flocken. Men att det går visar ju att kampen ligger väldigt nära ytan på dessa hundar och går lätt att plocka fram............skrämmande!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

ska inte säga så mycket eftersom att man inte själv vet hur det gick till.. men jag håller med om att det är fel..
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Och är det inte så att attacker med pitbullsliknande hundar ökar?! Tycker man läser om dem var och varannan dag i tidningarna.

Ja, jag tycker att det ideligen poppar upp nya hundattacker... Möjligtvis är det så att det får mer publicitet nu, men det känns som att det ökar, med flera raser.

En anledning tror jag är att många personer verkar tro att människan helt och hållet skapar sin hund själv. Då spelar det ju inte så stor roll vad man har för ras (det är ju + om den ser tuff ut) bara man behandlar den som en gullig familjehund så blir den det :crazy: :devil: :angel:
 
Sv: Människa attackerad igen.........

[

Kan det vara så hemskt att dom börjat "smygavlas" för kamp igen:confused:

Spekulationer som dök upp i mitt huvud efter att ha läst om senaste tidens hundattacker!

När skulle de isåfall slutat? Jag vet hundar som avlades för kamp i början på 90talet. och nångång 2000 el 2001 så var jag med i en tidingsartikel i GP, där ett gäng valpar, tillsammans med flertalat vuxna hundar omhändertgs. Alla vuxna hundar hade omisskännliga spår efter att deltagit i hundkamper. (tex ärr över hela ansikten,framkroppar osv)även valparnas moder.
Så de som påstår att "pb avlas aldrig för kamp längre" är ute och cycklar.
 
Senast ändrad:
Sv: Människa attackerad igen.........

Och dessa raser som är så pluttinuttiga o söta och snälla:devil:

Jag bara får mer o mer rätt att dessa skitraser har fan gjort sitt i samhället.

Problemet med ett förbud är att det inte bara skulle vara PB som hamnde i blåsväder...
Rottweilers har tyvärr figuerat mycket i pressen med.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

OMG... Såg först inte att det va HENNES hund...
Synd o håller med PIRU om att pittbullattacker har ökat väldigt mkt :/
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Problemet med ett förbud är att det inte bara skulle vara PB som hamnde i blåsväder...
Rottweilers har tyvärr figuerat mycket i pressen med.

Men saken hör till den att Rottweiler inte ens är i närheten med dessa bettenden som PB har så det vore knepigt om man förbjöd dom men skulle tycka att det var på sin plats för ett körkort på skarpare raser för så här får det inte fortsätta.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

En hund som avlats för kamp, är en hund som avlats för att kampa mot andra hundar INTE människor!

Ett förbud skulle inte hjälpa, i de länder det redan är förbud har problemet med gatuhundar ökat, och vi vill väl inte ha hundar som springer på våra gårdar runt våra barn...

+ att så många raser/blandraser skulle drabbas av förbudet!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Men kamplusten sitter ju kvar..
BCs är ju inte avlade för att valla ex. hästar eller människor men det finns de som gör det iaf.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Det finns så otroligt många hundraser som har "kamplust", men det är mest p.b:n som har dragit till sig så mycket skitmänniskor pga sitt tuffa yttre.
Nu har jag sett att priserna på dom har rasat, det gör mig väldigt oroad...:(
Men många raser är mycket skarpare och kan göra mer skada!
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Nja, de har trots allt figuerarat i flera svåra olcykor och dödsfall med.

Jag skulle vilja att polisen kunde satsa mer resurser på att plocka av hundar från folk.

Jag vet faktiskt ett fall då en hund varit innblandad i flera bitincidenter. Alla gånger att försvara sin ägare i slagsmål. (Samma beteende i en annan situation,tex om han ägts av en tjej som råkat ut för ett överfall hade kunnat ge honom bragdpriset)

Problemet är att ägaren har med hunden i situationer där ägaren hamnar i slagsmål...

Det intressanta i frågan är hunden har varit föremål för polisutredningar pga av bitincindenterna, men har lämmnats utan åtgärd(!)
Här hade det varit LÄTT att komma åt ägaren. Hunden är nämligen INTE IDmärkt.
 
Sv: Människa attackerad igen.........

Spelar ju ingen roll om de har kamplust så länge de har ett nervsystem som är som det ska. Men dessa hundar kampa man ju hetsa vädligt lätt upp i skyarna o det är fan ingen som styr upp dom då heller. Men hetsar du en Schäfer mot en människa finns det fortfarande styrning då de är avlade för och styras av en förare vilket inte PB är då den ska slåss själv i en "pit"
 
Sv: Människa attackerad igen.........

det vet väl jag också att dom varit med o haft livet av människor men det har många många fler raser haft så.Men det är ju aldrig nån som blir av med sin hund de får kanske munkorgstvång men hur ska polisen veta när dom möter en hund på stan att just den ska bära munkorg om inte personen är känd hos polisen innan så de känner igen ekipaget när dom kommer.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 258
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Ja, vad ska man säga om en hund som under pågående skyddsträning attackerar sin egen matte helt oprovocerat och helt utan att ha visat...
Svar
19
· Visningar
1 951
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 728
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Hund Förra veckan så hände en hemsk olycka. Mina 2 döttrar 14, 12 år var ute i kaningården (som ligger brevid vår staket o grinden) och hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 996
Senast: Lenis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp