• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ladypre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 75
  • Visningar Visningar 4 712
Sv: Madame

Betfor Är Visst Kraftfoder Arnnas Skulle Hon Inte Överlevt I 20År

Betfor Är Visst Kraftfoder Arnnas Skulle Hon Inte Överlevt I 20År

Hämtat från agrias fodersida.
"Betfor innehåller mycket socker, vilket ger energi och glansig päls. Betfor ska användas som komplettering till annat foder och inte som huvudsaklig kraftfodergiva."

Betfor klassas inte som kraftfoder utan är ett tillskott som ska ges med max ett halvt kilo / 100 kilo häst (räknat som torrt)
All den betfor som ni ger känns som det överstiger max gränsen.
Sen har du tänk på vad det är du ger, betfor är en restprodukt vid sockertillverkning. Inget fullvärdigt kraftfoder.

Hämtat från agrias fodersida.
"Betfor innehåller mycket socker, vilket ger energi och glansig päls. Betfor ska användas som komplettering till annat foder och inte som huvudsaklig kraftfodergiva."

Betfor klassas inte som kraftfoder utan är ett tillskott som ska ges med max ett halvt kilo / 100 kilo häst (räknat som torrt)
All den betfor som ni ger känns som det överstiger max gränsen.
Sen har du tänk på vad det är du ger, betfor är en restprodukt vid sockertillverkning. Inget fullvärdigt kraftfoder.

Jag glömde att fodret som jag sa gäller bara under sommaren. Resten av året äter hon pellets och korn och havre fritt musli

Mamman ska tas bort på lördag pga en infektion som spridits i hela kroppen antibiotika hjälpte inte.

ja vet inte de kan va fel. vi blev rekomenderade å ge så många kg:n så vi mätte å vägde de, men men vi kan säkert ha fel, men dom lever å mår bra iaf ;) sen så kommer vinterna snart så då måste dom va uppätna dom håller inte hullet så bra, men tack iaf ska kolla en gång till de kan ju va bra å veta iaf :D

vaddå glömde?? sånt glömmer amn väl inte när folk bombaren än å säger att de är fel, va de något du kompå nyss eller

till dig senare? vilken ägare ger foderstaten senare, å vilken häst kunnig människa ger inte mer mat om häster blir smal

Hennes stall brann och foderstaten låg där och brann upp så hon var tvungen att leta upp den. (Alltså en kopia.) AA

Och min häst äter rosa sockervadd istället för hö...

Hennes stall brann och foderstaten låg där och brann upp så hon var tvungen att leta upp den. (Alltså en kopia.) AA

Men OJ........ Vad hemskt att inte ens komma ihåg sin egen hästs foderstat. Hmm, jag har ju bara 11 hästars foderstat i huvudet. Heja mig.

KL
Denna tråd är ju bara för rolig. Antingen är TS ett barn eller driver h*n med oss alla. Komma på saker i efterhand om foderstater och bränder osv. men ganska kul är det i alla fall.

Så man väntar med att öka maten till en mager häst med föl för att man inte hittar foderstaten? vad har ni ögonen till. Ser man att hästen blir smal då ökar man fodret eller, i detta fall, lägger till något bättre foder

Hej. Hur många kg hö får stoet? Kraftfoder i all ära (även om ett digivande sto säkert behöver det) men hur mycket grovfoder får hon?

Kan inte se att du någonstans har svarat på det? Grovfodret är det allra viktigaste till alla hästar och helst bör man ju veta vad det innehåller för att kunna tillföra det som ev fattas. Speciellt viktigt är det ju till ett digivande sto.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er, Min tik börjar tröttna på att dia så jag tänkte avvänja mina valpar. Förväntad vuxen vikt är ca 23 kg. Jag har gett dem...
2
Svar
24
· Visningar
3 882
Senast: LaMagia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 052
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 091
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 001
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka