Luftiga stövelsträckare?

MiniLi

Trådstartare
Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas.

Jag blir ofta svettig på smalbenen när jag rider så stövlarna blir blöta/fuktiga på insidan. Har haft problem med att det bildas mögel på lädret på insidan pga svetten, och nu vågar jag typ inte använda stövelsträckare alls förrän stövlarna torkat..
Behandlar med ättika lite då och då men problemet återkommer tyvärr..

Jag har typ denna variant nu:
290048-33-00000_1.jpg


Har sett att det finns liknande i plast men som har ventilationshål, och så finns det ju i trä som ska andas.

Någon som testat någon sådan variant och kan recensera? Vad är bäst om man vill att stövlarna snabbt ska torka på insidan trots att man har stövelskaft i?

(Uppblåsbara avskyr jag så sådana varianter är inte aktuella)
 
Jag har tyvärr ingenstans att hänga, annars hade det varit bra👍
Fördelen med stor egen sadelkammare inredd efter våra behov, önskemål och samlade erfarenheter :-) Vi har en hatthylla där det står stigbyglar på hyllan (tidigare låg det hjälmar, men de har fått hjälmhängare), hänger stövlar från stången och sadelgjordar (förstås i längdordning :D) på krokarna längst bak.
 
Fördelen med stor egen sadelkammare inredd efter våra behov, önskemål och samlade erfarenheter :-) Vi har en hatthylla där det står stigbyglar på hyllan (tidigare låg det hjälmar, men de har fått hjälmhängare), hänger stövlar från stången och sadelgjordar (förstås i längdordning :D) på krokarna längst bak.
Ah ja, jag står inackorderad och har ett platsbyggt skåp som typ alla mina grejer, inklusive 2 sadlar, ska få plats i ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp