Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men visst är det så att om en annan hund skadar min hund eller orsakar att det blir veterinärkostnader så är väl ägaren ansvarig?
Har ett minne att att en veterinär sa detta till min svärmor en gång efter ett slagsmål...
Om det hade blivit skador på någon av hundarna,vem är ansvarig i detta fall?
Nja, riktigt så går det väl inte till? Om min hund skulle bita din hund så är det ju jag som ska betala din hunds veterinärvård. Det är väl mer om man bara gör upp i godo som jag bara betalar din självrisk. Det vet jag dock inte om jag skulle gå med på om det varit din hund som bitit min för då försvinner ju min självriskrabatt på min försäkring...Ja, det ska dom göra, men självrisken får du ju ta själv. Hade du däremot haft kontakt med andra ägaren och denna är med på att den är ansvarig (inte så vanligt gissar jag) så hade den personen betalat din självrisk.
Nja, riktigt så går det väl inte till? Om min hund skulle bita din hund så är det ju jag som ska betala din hunds veterinärvård. Det är väl mer om man bara gör upp i godo som jag bara betalar din självrisk. Det vet jag dock inte om jag skulle gå med på om det varit din hund som bitit min för då försvinner ju min självriskrabatt på min försäkring...
Ja, det ska dom göra, men självrisken får du ju ta själv. Hade du däremot haft kontakt med andra ägaren och denna är med på att den är ansvarig (inte så vanligt gissar jag) så hade den personen betalat din självrisk.
Ja. Det gäller även om det skulle vara din hund som flyger på den andra hunden först och den andra bara försvarar sig.
Ja så har jag också uppfattat det att det inte spelar någon roll vilken hund som börjar, det är den som gör skada som är den som straffas.
Så om en liten hund biter en stor hund och i sin tur blir ihjälbiten så är det fortfarande den lilla hundens ägare som är skurken?
Låter ju vettigt om det funkar, då behöver man som ägare av en större hund inte gå med hjärtat i halsgropen jämt...