Lorentin II, Lionell och Resident

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Orkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 237
O

Orkan

Någon som vet något om dessa hingstar?
Tacksam för all info!

Sv: Lorentin II, Lionell och Resident

Ext. bedömning av Lorentin II
Mkh 170
Stor hingst af særdeles god type. Kønt hoved. Velansat, lang hals. God skulder. Velmarkeret manke. God overlinie. Velformet, muskuløst kryds. Stram lænd. Lemmerne passende føre og tørre. Bevægelsen god i skridt, middel i trav, særdeles god i galop
Kropp: 987
Extremiteter: 77
Bevægelse: 78
Helhet: 8

Materialprøve
Træningsbeskrivelse: En flink og reel hingst med et godt temperament og en god karakter. Let omgængelig og god opførsel i stalden. En letridelig hingst, som arbejder villigt på såvel bane som i ridehus. Arbejder med god, taktfast skridt, taktfast trav men mangler sving og bæring, god galop. Arbejder villigt i terræn med god springning og god sikkerhed. Springer villigt såvel løs som under rytter, med middel bagbensteknik, men med særdeles stort mod og stor formåen. Hingsten har udviklet sig positivt under prøven. Konkurrenceegenskaber gode i springning. Prøven er bestået.

DV Eksteriørindeks-2006
Type 111 Forpart 101 Overlinie 90 Forlemmer 108 Baglemmer 105 Gångarter 103 Helhed 102 Sikkerhed 0,89

DV Dressurindeks-2006
Skridt 100 Trav 79 Galopp 96 Ridbarhet 93 Unghesteindeks 91Sikkerhed 0,7

DV Springindeks-2006
Taksation 117 Benteknik 110 Brug af ryg 115 Ridbarhet 119 Unghesteindeks 114 Sikkerhed 0,72

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
Utrustning Vilken av följande släp skulle ni föredra och varför? Utveckla gärna om ni har erfarenheter eller kännedom om något som behöver...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: FruS
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 641
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka