Lösdrift utan tillgång till stall

Mascot

Trådstartare
har försökt googla, men hittar inget; får man ha en lösdrift utan tillgång till stall? Skulle vilja köpa ett fritidshus med mycket mark och bygga en liten lösdrift.
 
har försökt googla, men hittar inget; får man ha en lösdrift utan tillgång till stall? Skulle vilja köpa ett fritidshus med mycket mark och bygga en liten lösdrift.

Som du tidigare fått svar om så krävs en uppvärmningsbar box. Däremot kan ju en sådan se olika ut så till exempel ett garage kan fungera, det behöver inte vara uppvärmt hela tiden utan ska gå att värma upp vid behov.

Kanske det är smidigt att börja med hagar och vindskydd för att ha hästarna "hemma" på bete till en början? Då hinner man se om det där med eget är något som man vill ha eller inte (man blir ju lite bunden osv).
 
Måste även finnas nån sorts ligghall eller åtminstone fullgott vindskydd om hästar ska vistas utomhus dygnet runt.
 
har försökt googla, men hittar inget; får man ha en lösdrift utan tillgång till stall? Skulle vilja köpa ett fritidshus med mycket mark och bygga en liten lösdrift.
om du ändå ska bygga, gör byggnaden några meter längre så att den även innehåller en box, som går att värma upp vi behov. vs lite tätare väggar osv.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 166
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 610
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 819
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
712
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp