Mysgrisen

Trådstartare
Min lilla stumpa har nu ätit tre antibiotikakurer pga öroninflammation. Hon håller på med den tredje.

Hennes lilla mage har helt kajkat ihop, hon har jordens lösaste mage, och blir jätteröd i stjärten av det.

Hon har jätteont i rumpan och varje blöjbyte är en plåga.

Vi smörjer med inotyol och hon får vara utan blöja mycket.

Vi har köpt majsvälling som hon ätit av sedan igår. Försöker också peta i henne pro-viva för magen.

Vad kan jag mer göra för att lindra och lugna hennes mage? Blåbärspuré? kan hon äta nån sån där hälsoyoghurt?

Nån som har nåt annat bra tips för röda rumpan?

Hon är elva månader.
 
Sv: Lös mage

Lilla stumpan! Så jobbigt för henne... :(

Blåbärspuré är det, som hjälpt bäst i vår familj. Och visst bör du kunna ge henne någon sorts yoghurt. Verum-produkterna är bevisat jättebra.

Vissa mediciner ska man ju inte ta med mjölkprodukter, så du kan ju kolla det först.

PS: Inotyol är jättebra, så något bättre tips har jag inte.
 
Sv: Lös mage

Blanda blåbärspure med proviva eller hälsofil. Alovera i rumpan är suveränt, milt och naturligt!
 
Sv: Lös mage

Lilla stumpan! Så jobbigt för henne... :(

Blåbärspuré är det, som hjälpt bäst i vår familj. Och visst bör du kunna ge henne någon sorts yoghurt. Verum-produkterna är bevisat jättebra.

Vissa mediciner ska man ju inte ta med mjölkprodukter, så du kan ju kolla det först.

PS: Inotyol är jättebra, så något bättre tips har jag inte.

Det verkar okej att ta den med mjölkprodukter.
 
Sv: Lös mage

... och fil tillsammans med medicinen.

Inte tillsammans.
Strax efter.
Eller gärna före mat.
Så att bekterierna i filen kan hjälpa till att ta hand om maten.

Bifilus och dofilus är bäst.
Men youghurt på levande kultur är också bra.

Jag har prövat alla knep på mig själv och får det numera att fungera.
Min laktosintollerans gör dock att jag måste kombinera med lactrase.
 
Sv: Lös mage

Det finns tabletter i kapselform som man öppnar och strör över maten som man kan ge till små barn när de har de besvärligt med magen. Vi började ge det efter att läkaren frågade hur han var i magen och den var ju såklart kass efter alla kurer, men då så han att vi kunde ge detta. Finns på apoteket, minns bara inte vad det hette...
Ska se om jag kan finna det. Magen blev som ny.
 
Sv: Lös mage

Nu hittade jag det, treviskapslar. Det är ett naturläkemedel, helt ofarligt att ge. Har för mig att vi gav lillen som då var under året, 2 kapslar 3 ggr/dag. Men det kan man kolla med apoteket eller läkare.

Hjälpte i allafall och den onda rumpan försvann.
 
Sv: Lös mage

Leta på hälsokosten.
Tjärsalva är precis vad det låter som salva med tjära som bas.
Har i mitt arbete på dagis haft barn som haft starkaste cortisonsalvorna till rumpan utan att bli hjälpta men efter ett tips om tjärsalva så fixade det till sig. Sen använde vi tjärsalva jämnt på dagis, alla bebisar luktade nytjärad båt!
 
Sv: Lös mage

Menar du aloe gelen?

Japp, fungerar suveränt till allt. Jag fick min av en läkare när liten bränt sig på fingrarna. Den finns att köpa i hälsoaffären och det står på att den även är bra till spädbarnsvård. Bästa av allt är att den är naturlig och inga minerakoljor etc. finns i. Så den är mycket mild och bra!
 
Sv: Lös mage

Tjära är suveränt att läka med - men köp den i hälsokosten inte i båtaffären.
Mina barn blev värre av inotynolen när det väl blossat upp - då var barnpuder suveränt - torkade upp, tog bort svedan och verkade under luftningen. Dock har den ju ingen verkan i en blöt blöja.
 
Sv: Lös mage

Vill bara säga att jag vet EXAKT vad du går igenom! Det är fruktansvärt att se sitt barn ha så ont! Det som fungerat bäst för oss är inotyol och att lufta. Men även att lägga kalla tvättlappar på gumpen när den är rengjord, har uppskattats av dottern! :)

/Timsetim
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min 11 mån gamla son har varit lös i magen i 1 månad nu. Det började när hans andra omgång med tänder var på väg, och trots att dom 4...
Svar
16
· Visningar
3 527
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp