Lördagsgodiset?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glamoroza ox

Trådstartare
När på lördagen ska man ge barnet sitt godis?
Efter frukost? Lunch?
Till kvällen?

:confused: :confused: :confused:

Och hur mycket ska man ge?

Vill ju inte att hon ska vara för mätt på godis så att hon
inte orkar äta "riktig" mat?
 
Sv: Lördagsgodiset?

Jag ger sällan mitt barn godis eftersom hon aldrig frågar efter det så låter jag hellre bli. Hon är snart 4 år. Men när hon väl får så blir det vid disneydags som är kl 18 på lördagar..
Jadu, hur mycket..Hon brukar få en zoo ask och en klubba. Eller lite blandning. Hon är inte för så mycket godis..
 
Sv: Lördagsgodiset?

Mina kan få några nävar chips eller popcorn och en elelr två karamellaskar elerl lite blandning av något slag, inga större mängder. De får det efter lunch ungefär.
 
Sv: Lördagsgodiset?

Elin får sällan något "eget" lördagsgodis utan vi köper en påse ihop och äter tillsammans vid tvn eller likn. Hon äter inte så mycket heller så det känns ganska så bra.
 
Sv: Lördagsgodiset?

Vi brukar ge direkt efter lunchen, som oftast brukar bli serverad runt 13 snåret på helgen.
När de är mätta så är inte godis lika intressant och det är sällan gnat om att de vill ha mer än de får.
Det är olika hur mycket dom får, men oftast en klubba och tablettask ibland någon godispåse eller choklad som är ena ungens favorit.
Nån lördagskväll i månaden har vi lite mer fest och brukar mysa med popcorn och chips i soffan framför tv -så mamma själv blir galen av alla smulor:crazy: . Fast det är mysigt att sitta alla 6 samlade och smaska och se en bra barnfilm eller bara glo på barnprogrammen..
Givetvis är vi så onyttiga så vi dricker läsk till det hela.;)
 
Sv: Lördagsgodiset?

Åh, Tack:bow:

Äntligen lite styrsel på det hela ;)

Smart :idea: att alla sätter sig & delar på det som finns...
Har inte vart så "hård" på lördagsgodiset...
Ibland har hon fått på lördag om vi kommer ihåg vilken dag det är ibland något litet nån annan dag...

Men nu då vi tillfälligt har flyttat hem till mormor & morfar så blir det ju lite annat... För nu är det klart att hon ska ha godis på lördag!
Mormor måste ju skämma bort lite:D :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 670
Senast: Tilly_85
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 973
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 514
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp