Lite råd härråt (snabbt tack)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Coop

Trådstartare
Min syster är nu på väg till BB. Hon har haft värkar sedan tre i natt men nu har de blivit kraftigare. Det var lite blandat hur många minuter emellan det var de starkaste. Hon hade även små värkar emellan de stora.

Hon fick en blödning som gjorde att hon inte ville vänta längre. Är det vanligt? Min mamma pratade om en slempropp, minns inte att jag hade nån sån?

Sen brukar man ha små värkar emellan de stora och är det i så fall närmare än vad man tror?

Tänk fick barn för 8 år sedan men minns inte ett jota.
 
Sv: Lite råd härråt (snabbt tack)

Slemproppen kan det vara, men det blöder ju en heldel när livmodermunnen utvidgas. Bäst att vara på plats så att det inte är nåt farligt och är det inte dax så skickas man ju hem.

Heja på syrran nu!
 
Sv: Lite råd härråt (snabbt tack)

Jag antar då att allt var som det skulle?

Inget att tänka på med andra ord. Men blod och graviditet rimmar illa i mina öron förutom när det är på gång förståss :) vilket det verkar vara för jag har inte hört nått mer än att de fick stanna kvar.
 
Sv: Lite råd härråt (snabbt tack)

Coop skrev:
Jag antar då att allt var som det skulle?

Ja, fast det var ju inte knallrött blod, mer rosafärgad flytning. Till och med barnmorskan hade svårt att avgöra om det var vattnet eller slemproppen.
 
Sv: Lite råd härråt (snabbt tack)

I fredags eftermiddag tittade en liten pojke ut :) Allt var normalt och agerar jag lite jour till de nyblivna föräldrarna nu. Frågor som ploppar upp som de inte tänkt på, kul att vara rådgivare :D
 
Sv: Lite råd härråt (snabbt tack)

Grattis till mosterskapet och som jour. Det är skoj att få vara besservisser ibland:)
 
Sv: Lite råd härråt (snabbt tack)

Petronilla skrev:
Grattis till mosterskapet och som jour. Det är skoj att få vara besservisser ibland:)

Tack!
Oja jag riktigt njuter:D.

Det är inte så lätt som man kan tro att få barn. Lätt att se på hur andra gör och tänka så ska jag också göra, det verkar inte vara så svårt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 751
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 851
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 728
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp