Lite hjälp på vägen

Y

Yooly

Hej alla westernintresserade. Efter att jag nu pensionerat en av mina aktiva travare så har jag tankar på att börja rida honom istället, både för min egen och hans skull. Jag hängde med en kompis för något år sedan och red i westernsadel för första gången, och jag tyckte det var så bekvämt och kändes stadigare än i en "vanlig" sadel. Därför tänkte jag nu försöka hitta en bra westernsadel till kusen.

Problem: Jag känner inte till någon som håller på med western, jag är själv aktiv inom travsporten och det var länge sedan jag red.

Hur hittar jag någon vettig sadelutprovare? Man vill ju verkligen ha pålitliga referenser.

Sadelmässigt vill jag ha en kvalitetssadel, men jag köper gärna begagnat. Maxpris skulle jag säga 10 000.

Hästen har en väldigt rak rygg, några tips på märken att googla lite på? Vill gärna läsa på lite.

Sv: Lite hjälp på vägen

55 som tittat men ingen som kan tipsa mig lite? :)

Vart i landet bor du? Blir lite lättare att tipsa då.

För 10.000:- kan du mycket väl få tag på en begagnad sadel av god kvalitet, så det borde inte vara några problem :)

Åh, jag glömde skriva det :o
Jag bor i norra Uppland.

Finns det någon mer som kan ge mig lite lästips eller något? Det känns inte så pålitligt att läsa bara det man hittar via google, som nybörjare vet man ju inte vad som stämmer eller inte. All slags sadelinformation är det som önskas :)

Liknande trådar

Western Jag vänder mig till westerneliten på Buke för lite inputs, då jag är helt novis på detta med westernsadlar. OBS: Jag vet att man ska få...
Svar
3
· Visningar
2 973
Senast: Zandrah
·
Western Ja, precis som rubriken säger.... Ni som gjort det, blev det bra? Jag har ett par månader nu (minst) gått och haft en gnagande tanke...
2
Svar
33
· Visningar
4 068
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 582
Senast: videnlis
·
Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10