Lite färgfrågor

Sv: Lite färgfrågor

Jisses...
En fux som har samma färg på kropp och man/svans blir med ett gulanlag helt plötsligt mycket ljusare i man och svans än på kroppen. Förstår du nu?

Jag vet vad gulanlag är, jag vill veta varför en man med gulanlag blir så mycket ljusare än en päls med gulanlag. Om man pratar fux alltså.

Därför att det är så anlaget funkar. Det tar mer på man och svans än på pälsen.

Varför anlaget funkar på det viset tror jag ingen vet, vad jag vet har det inte forskats på det - för det torde ju vara en fråga för genetiker.

Det är ungefär som att fråga varför en tigrerad häst blir prickig och inte randig - tja, anlaget funkar så, helt enkelt.

Fast i många fall finns det ju förklaringar, det är ju lite svårt att veta att det inte fanns det i just denna fråga?

Fast i många fall finns det ju förklaringar, det är ju lite svårt att veta att det inte fanns det i just denna fråga?

Ja men det FINNS ju en förklaring, som jag skrev i mitt förra inlägg, nämligen att pigmentet hos isabeller sitter i "toppen" på hårstrået, och hårremmen med korta hårstrån därför ser mörkare ut än man och svans med långa hårstrån.

Ja, det var ett svar på Mabuses svar. Hon kunde uppenbarligen inte ge ett bra svar, men du kunde så jag har lärt mig det nu :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag hade jag en skitdag på jobbet. Första mötet blev inte som önskat, och i frågor som är viktiga för mig så var vi inte alls överens...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 279
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 099
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 576
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10