Lite... annorlunda? Annonser

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 494
G

Generalen

Alla har vi väl någon gång sett annonser som man himlar med ögonen åt, skrattar åt eller undrar om människan bakom verkligen har alla hästar (eller hundar) i stallet. Så jag tänkte att vi kunde dela med oss :D.

Jag tror inte att det är tillåtet att länka hela annonsen med tele-nr och allt så jag lägger bara in texten, men senast idag hittade jag denna:

Rubrik: "Prazky krysarik( obs ren rasig)

HUNDEN ÄR 1 ÅR GAMMAL.FÄRG ,BLACK AND TAN. VÄGER 1KG,600G.20CM HÖG.ALTSÅ EN RIGTTIG REN RASIG.HAR EU PASS,STAM TAVLA TJEKISK.HUNDE HAR BARA EN PUNKULA.INPORT TILL SVERGE SEN DEN VAR VALP.FRÅN SKALA 1-10 ÄR HAN EN 10. MED SORG MÅSTE VI SÄLJA VÅRAN ÖGÖN STEN.PG AV ALLERGI ..ÄLSKAR BARN .KLOK LYSNAR TILL VAD MAN SÄGER.JA DEN ÄR SOM DIN TANKE...
HAN HAR ALL TILBEHÖR MED KLÄDER MAT MM..
ÖNSKAR EN TREVLIG FAMILJ TILL DEN DEN SOM HAR MYCKE TID MED DEN ..OBS HAR ALLTID MED MEJ HUNDEN. TAR INTE MYCKE PLATS,SOM EN NOKIA BIL TELEFON , KAN HA DEN I FICKAN...
ÄLDRE PAR SKULLE VARA KANON TILL DEN..MEN ÄR VAN MED STOR FAMILJ, VAN MED BARN...LOVAR ATT MAN INTE BLIR BESVIKEN..HAR HAFT MÅNGA HUNDAR MEN DEN HÄR TAR PRISET..LÄTT LÄRD RUMS REN MM.. OBS VIGTIGSTE ÄR EN KANON FAMILJ TILL HAN......(telenr)"

:rofl: :rofl:
Behöver jag nämna vart jag hittade den? :angel: :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lite... annorlunda? Annonser

Lustigt att de blev allergiska just nu när de "haft många hundar". Man kunde ju tyckt att det skulle kommit smygande tidigare.

Eller hur :crazy:. Inte helt ovanligt bland annonserna idag dessvärre... usch, om folk bara kunde tänka efter före!

Jag gillar det faktum att den bara har en "punkula" dock :D.

*kl*

Någon annan som sett en heltokig annons på sistone?

hittade denna:

"Vi måste tyvärr sälja våran rottweilerhane pga tidsbrist. Han är 14 veckor gammal och kan sitt,ligg,stanna,"sitt o varsågod" vid maten och är även väldigt duktig på inkallning. Han är alltså mkt lättdresserad o följsam! Han är van vid hundar,katter o barn. Ser gärna att någon som har stor erfarenhet av hundar o tid över till träning hör av sig. Han är vaccinerad,chipmärkt,vet. besiktad m.m. Om intresse finns,ring gärna för mer info!"

Hur tänkte man där?

Gärna att de lägger till "Endast seriösa svar", vilket alltid låter ironiskt när det kommer från någon som själv är oseriös.

Ja du..den hunden kunde mycket för att vara 14 v ung.

Ok, en lång annons men jag har markerat det som åtminstone jag lyfter på ögonbrynen åt:

Finns det någon seriös, kärleksfull och hundvan människa i detta avlånga land, jag har börjat fundera på det ? Vi måste med sorg lämna ifrån oss vår hund pga stor tidsbrist, han är 50% Gråhund och 50% Hamiltonstövare och absolut ingen jakthund. Han har funnits i vår familj i snart 5 år och han är världens finaste och snällaste hund, han älskar barn i alla åldrar och katter, går bra med andra hundar förutom andra hanar i samma storlek som han själv, mindre hanar går lite bättre. Han fyllde 6 år i Augusti men är fortfarande en "valp" med mycket bus i och mycket rymmarglädje, han är väldigt nyfiken och väldigt anpassningsbar till nya miljöer. Om man kan säga att han har olater så är det bara en, att han drar mycket i kopplet, som jag avhjälpt med Flexikoppel. Annars är han väldigt lugn inomhus.

För hans trygghet och bästa så vill jag att han får en inhängnad trädgård att springa lös i eller att den som köper honom bor på landet där det brukar finnas skog och öppna fält där det inte gör så mycket om han rymmer en stund (han kommer alltid tillbaka)

Tja, vad sak man säga.....jag bara suckar.

"BLANDRASVALPAR WHIPPET / SHARPEI..MAMMAN RENRASIG SHARPEI MED STAMTAVLA ,PAPPA RENRASIG WHIPPET MED STAMTAVLA."

Nog för att man kan blanda konstigt, men alltså... :crazy:

Samma tanke kring detta:
"Mamman är en Whippet och pappan är en långhårig Border Collie."
Lite längre ner i samma annons står det:
"Kommer att passa utmärkt som agility- eller brukshund."

Jag tycker alltid det är lika fascinerande att man kan veta vad en korsning mellan två helt olika raser kommer passa till för aktivering... :grin:

Hittade en ganska intressant:

Söker dej som har ett stort intresse för att träna och aktivera en livlig och energisk hane på två år. Hos oss får inte hunden tillräkligt med stimulans, tyvärr. Det är en otroligt smart och speciell hund, blandning med Border och Labbe, som längtar efter en matte eller husse som vill träna agility, spår, lydnad och gå långa promenader varje dag. Han har haft en mindre bra uppväxt och är väldigt egen och lite svår att läsa ibland. Ser helst att han kommer till någon där det inte finns barn, och absolut inte katter. Om ni vill ha katten kvar... Livslångt foder vore det allra bästa, så jag kan få hålla kontakten med hunden och veta att allt är bra. Lämmnas inte till första bästa, utan detta måste bli bra.
Vill att du har erfarenhet av border collie, eller blandning med den rasen. Ring vid intr. jag svarar INTE på mail. Hunden är äldre än 8veckor och reg. i Jordbruksverket

Ägaren är ju ärlig iofs. Det framkommer att hunden är understimulerad och att den jagar husdjur osv, så den som tar hand om den får väl sägas ha gått in i det med rätt öppna ögon.

*kl*

Inte en hund, men jag är tvungen :p

Rubrik: "Fin kannare fågel

en gul hana kannare fågel som är ett år gammal inklusive fågelbur fröe säljes p.g a didbrest"

Say what? :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Vad heter färgen?
  • Ta över en vuxen katt. Ev Bengal?

Hästrelaterat

Tillbaka