Bukefalos 28 år!

Lilla vovven är sjuk

T

Tofslan

Var till veterinären med min hund idag på morgonen. Han började harkla och hosta i tisdag vilket blev bättre men han har fortsatt att rossla lite. Så jag tyckte att ett veterinärbesök var behövligt. I natt fick han diareé och på morgonen var det lite blod i avföringen.

Hos veterinären konstaterade de att tonsillerna var svullna och tempen var lite för hög så han ska äta antibiotika i 10 dagar.

Avföringen kunde de inte säga så mycket om, det verkade som om han ätit något olämpligt kanske men varken jag eller hans dagmatte har sett något... Han fick iaf ett foder som skulle vara snällare mot magen som han ska äta ett tag nu.

Men jag är så otroligt orolig över att det är blod i avföringen. Ska ringa veterinären igen och fråga upp lite mera.

Någon som har erfarenhet av detta och kan lugna mig lite kanske... :confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lilla vovven är sjuk

Hej
Jag har bara haft problem med tonsillerna på min hund. Dom stoppar ofta i sig en massa skit när dom har ont i halsen. De försöker få bort det onda.
Jag fick efter 3 behandlingar , operera bort tonsillerna. Det kom hela tiden tillbaka.
Hoppas dom hittar felet på din vove
 
Sv: Lilla vovven är sjuk

madeleinewall: Tack.
Rotterö: Aha okej. Ska hoppas på att min slipper det då iaf.


Har pratat med veterinären igen och jag skulle inte vara orolig. Blodet var nog en lokal irritation sa hon.
 
Sv: Lilla vovven är sjuk

Eller så kanske det är samma infektion och försvinner med hjälp av samma antibiotika.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 214
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
586
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 395
Senast: Viva
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 819
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp