Lastgaller till bil

Killaloe

Trådstartare
Jag skulle behöva dela av mitt bagageutrymme på något bra sätt, men jag har inte riktigt hittat någon lösning som fungerar och som är säker för hunden.

Bilen i fråga är en opel astra kombi och har redan lastgaller mot passagerarsätet och som dörrar mot själva bakluckan:
24542752.jpg

Så det är alltså någon form av avdelning i mitten som jag söker efter så att det går att köra både hund och mat i bilen utan att riskera hälsan för någon.

Finns det någon form av färdig lösning att köpa eller får man snickra ihop något själv? Hur har ni löst det? Och hur stor del av bagaget kan en fullvuxen golden hane behöva på ett ungefär (så kan man lika gärna sätta avgränsningen rätt från början)?

(det här kanske ska ligga någon annan stans, och då vore det snällt av moderatorn att flytta tråden)

Sv: Lastgaller till bil

Säkraste för hunden är att köpa en krocktestad ordentlig halvbur som du har på ena sidan och kan packa mat/packning på andra sidan :)

Ja, det är väl kanske det enklaste och bästa alternativet. Hur sätter man fast en sådan så att den inte kanar runt om man inte har packat hela bagaget fullt, för jag antar att det blir säkrare om man gär det?

Om du inte har en helbur så kan du sätta fast den med spännband, det brukar finnas ringar som man kan göra fast last i på kombibilar.
Annars är väl dom flesta ganska tunga så jag tror att dom står statigt ändå men det vet jag inte jag har bara haft helburar.

Jag har halvbur (dock inte krocktestad) i min bil (också Astra), den är fastsurrad i öglorna i bagagerumsgolvet. För enkelhetens skull skar jag upp skåror i lastmattan för att lättare komma åt dem.

Om du köpt grinden hos Jeppe så har dom väl även avdelare som passar de olika bilmodellerna. Ring och kolla.

Mårran och Kimzor: Jga får ta och kika på det helt enkelt då, för det borde ju finnas öglor även i min bil :)

Dorro: Lastgallret var med när jag köpte bilen så jag har ingen aning om vem Jeppe är ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 616
Senast: kolfinnur
·
Övr. Hund Min hund på ca 14 kg har alltid åkt i bur och trivs med det. Men eftersom jag pga av sjukdom inte kan köra bil längre så kommer jag...
Svar
12
· Visningar
1 564
Övr. Hund Ja frågan lyder som rubriken:smirk: Har inte kombibil längre, och jag funderar på hur jag ska ordna så Lowa åker bil så säkert som...
2
Svar
31
· Visningar
3 788
Senast: Sandra78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈