lätt att hålla sig för skratt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Att ha ett kräksjukebarn är definitivt inte kul. Men jag kan lova att det är lätt att hålla sig för skratt när barn nummer två har spytt ner hela sig och sängen, inkluderat diverse leksaker nedanför sängen, bara några timmar efter ettans första kaskader... :crazy:
Kan Ni hjälpa mig att hålla tummarna att det bara blir de två i natt? För vi har ju även en trea + jag och maken som skulle kunna drabbas.

Och är det inte typiskt, när två av mina ponnyer står iordninggjorda i stallet för att åka på utställning i morgon... Typ inställt så det bara skriker om det... :smirk:
 
Sv: lätt att hålla sig för skratt...

Stackare!:(

Jag bara väntar på att kräk-nätterna ska börja för oss oxå. Som jag minns det kunde jag som barn (ganska ofta) bara vakna mitt i natten och spy rakt ut. Jag sov ofta mellan mina föräldrar, så kräket fördelade sig smidigt på bådas sänghalvor...:smirk: Så sover vår son oxå...:eek:
 
Sv: lätt att hålla sig för skratt...

Det brukar blåsa över rätt snabbt. Sist var hela familjen klar på 3 dygn, fast sen var det ju lång karens innan man fick gå till jobb resp dagis så det tog en vecka.

En tröst kan vara att vuxna inte får alla magsjukor småbarn har.

Så mår du bra kanske utställningen kan funka ändå ?

Man kan bädda åt dem i badkaret förresten :idea: :angel:
 
Sv: lätt att hålla sig för skratt...

Nej, jag har märkt att jag ibland klarat mig när barnen har haft magsjuka. Fast jag känner inte direkt att jag kan lämna maken i sticket med två kräkande barn och åka iväg. Speciellt inte som jag i så fall skulle ha sovit för länge sen, för jag hade varit tvungen att lasta kl 4...

Har tyvärr ingen badkar...
 
Sv: lätt att hålla sig för skratt...

....hade han kunnat åka och jobba och lämna dig då ? Bara en fundering...

Oftast är det ju iofs schysstast mot omgivningen att isolera hela familjen vid magsjuka, man vet ju inte vilken sort det är.

Sova ? Ooops... Jag har inte ens sjuka barn att skylla på :o

Natti natti ! Hoppas det bara var något tillfälligt litet kräkvirus eller ännu bättre liten matförgiftning som bara drabbade de två *håller tumme*
 
Sv: lätt att hålla sig för skratt...

Hehe, jag har tänkt samma tanke faktiskt.. Han hade säkert kunnat åka och jobba, om man inte tänker på smittrisken. Men största problemet är faktiskt ändå att jag inte hinner sova itllräckligt för att våga sätta mig och köra drygt 25 mil enkel resa vid kl 4. Hade det varit från kl 8 i morgon bitti jag skulle varit borta så hade jag åkt - OM jag känt mig frisk...
 
Sv: lätt att hålla sig för skratt...

Det brukar blåsa över rätt snabbt. Sist var hela familjen klar på 3 dygn, fast sen var det ju lång karens innan man fick gå till jobb resp dagis så det tog en vecka.

En tröst kan vara att vuxna inte får alla magsjukor småbarn har.

Så mår du bra kanske utställningen kan funka ändå ?

Man kan bädda åt dem i badkaret förresten :idea: :angel:

Vi fick kräksjuka med. (Kolla min tråd på senior)
Men detta var långdraget. Pojken började på onsdags kvällen och kunde behålla maten på lördag!! Dottern började på lördag och behöll sin mat på onsdagen. I onsdags natt började min gubbe. Han ojjar sig än. :crazy:
 
Sv: lätt att hålla sig för skratt...

Nää kul är det inte, det kan jag föreställa mig! *känner sympati*
Och så surt med utställningen också!!

Bonusbarnens mamma hade en rolig natt för ett par år sedan när först äldsta tjejen kräktes ner sin säng, kom ledsen in till mamma och kräktes ner hennes säng, varpå den yngsta vaknade av kräklukten (tjejerna sov i samma rum då) och kräktes ner SIN säng.

Triss i nerkräkta sängkläder direkt så där bara.
Blä! :crazy:

Här har de aldrig kräkts faktiskt *ta i trä* förutom den gången den allergiska tjejen fick i sig spår av jordnötter och blev dålig. Men hon prickade toan den gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 266
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 222
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 301
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Förr funderade jag mycket på övergången från en hund till två. Vissa menade att det var mycket mer jobb, andra att det inte var så stor...
Svar
11
· Visningar
4 517
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp