Läsa hästannonser...

Habina

Trådstartare
Varför i hela friden gör man det när man har fyra fina, friska hästar i åldrarna 1-10 år i hagen? :o
 
Jag tittar alltid, och jag lär inte ha råd för egen häst inom de närmaste åren.
Det är ju sjukt roligt att drömma :angel:
 
Ja... Det är kanske drömmandet som gör det. "Om jag skulle haft den där hästen, då skulle jag..." ;)
 
Varför i hela friden gör man det när man har fyra fina, friska hästar i åldrarna 1-10 år i hagen? :o
Jag tycker om att hålla lite koll på vad som finns till salu :) sen har jag faktiskt en kompis som letar häst, så jag kan alltid skylla på att jag kan tipsa henne om jag råkar få syn på nån intressant.. ;)
 
För att man drömmer såklart :D Jag har en gammal flickdröm om en gigantisk, hårfager kritvit shire på typ 2 m i mankhöjd, som jag skulle döpa till Gandalf.

Sen kommer verkligheten ikapp och jag tänker på bök med stallplats, pälsvård och hovslagare. Hujedamig:nailbiting:
 
För att man drömmer såklart :D Jag har en gammal flickdröm om en gigantisk, hårfager kritvit shire på typ 2 m i mankhöjd, som jag skulle döpa till Gandalf.

Sen kommer verkligheten ikapp och jag tänker på bök med stallplats, pälsvård och hovslagare. Hujedamig:nailbiting:

Min dröm är en ponny på typ 115 cm (som mina welsh mountain) som när man sitter upp växer till en stor häst. :angel: Tycker B-ponny är precis lagom när man ska borsta, hantera etc, men det går ju inte så bra att rida på... ;)
 
Min dröm är en ponny på typ 115 cm (som mina welsh mountain) som när man sitter upp växer till en stor häst. :angel: Tycker B-ponny är precis lagom när man ska borsta, hantera etc, men det går ju inte så bra att rida på... ;)

Du får satsa mer på körning.
Visst vore det löjligt sött att köra par eller fyrspann med WM???

Fast jag kan förstå dig: det är ju så roligt att rida, så även om körning är kul så vill i alla fall jag inte ge upp ridningen.

Sedan tycker jag ju förstås att fjordingar är rätt behändiga i hantering och borstning också; man når ju över ryggen på dem utan problem.
 
Du får satsa mer på körning.
Visst vore det löjligt sött att köra par eller fyrspann med WM???

Fast jag kan förstå dig: det är ju så roligt att rida, så även om körning är kul så vill i alla fall jag inte ge upp ridningen.

Sedan tycker jag ju förstås att fjordingar är rätt behändiga i hantering och borstning också; man når ju över ryggen på dem utan problem.

Jo, drömmer att köra mina i par. :love: Fast jag gillar nog ridningen mer än körning. Köra kan jag göra när jag är för skröplig för att rida. :angel: :laugh:

Fjordhäst är ok, men lite för stora fortfarande. Ariel är stoooor, speciellt när hon fått syn på nåt. Men de får duga. :p
 
Jo, drömmer att köra mina i par. :love: Fast jag gillar nog ridningen mer än körning. Köra kan jag göra när jag är för skröplig för att rida. :angel: :laugh:

Fjordhäst är ok, men lite för stora fortfarande. Ariel är stoooor, speciellt när hon fått syn på nåt. Men de får duga. :p

Hehe.
Varje gång jag ska sitta upp på min vbl-travare och min SWB så undrar jag varför jag skaffade så stora hästar. De är båda ca 165 cm i mkh.
Kbl-travaren är också lite jobbig vid uppsittning, han är 158 cm...
Nej, fjordingar är behändiga även om det ju finns kolosser där också.
 
Hehe.
Varje gång jag ska sitta upp på min vbl-travare och min SWB så undrar jag varför jag skaffade så stora hästar. De är båda ca 165 cm i mkh.
Kbl-travaren är också lite jobbig vid uppsittning, han är 158 cm...
Nej, fjordingar är behändiga även om det ju finns kolosser där också.
Jo, drömmer att köra mina i par. :love: Fast jag gillar nog ridningen mer än körning. Köra kan jag göra när jag är för skröplig för att rida. :angel: :laugh:

Fjordhäst är ok, men lite för stora fortfarande. Ariel är stoooor, speciellt när hon fått syn på nåt. Men de får duga. :p

Förresten.
Vänta bara i 2-3 år tills jag kommer med ett par med mina vitblackar.
 

Liknande trådar

Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Luff
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
2 231
Senast: ameo
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 526
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 120
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp