Längta efter barn

C

Cet

Hej, är det fler som försöker få barn här? Känner mig så ensam ibland. Vi har ett barn på drygt 4 år och vi vill så gärna ge honom ett syskon. Jag tog bort spiralen i september, blev gravid i början av november, fick missfall i mitten av december och sen dess vill det sig inte. Försöker tänka att det är väl en speciell person som ska komma till oss, den har bara inte "dykt" upp än. Men jag blir så ledsen varje gång jag inser att det inte blivit något. Jag hoppas innerligt på detta försöket, lyckades pricka in ägglossning med ägglossningstest och full fart med barnaproduktionen.
Ha det fint alla buke människor i vårvädret!
 
Sv: Längta efter barn

Lycka till!

Vet precis hur du känner dig, för oss tog det 2.5 år innan vi lyckades pricka rätt. Jag tror att ju längre man får vänta desto gulligare barn :angel: :love:
 
Sv: Längta efter barn

jag har ett par kompisar där 1.an blev till mer elle mindre utav misstag 2.an tog det 9 år att göra och sen kom 3.an efter ytterligare 1 år...proppen ur liksom
 
Sv: Längta efter barn

Jag vet hur du känner det, vi tog ut spiralen i februari förra året, blev gravida nästan med en gång, missfall i slutet på maj nångång... vi väntade till augusti innan vi började på att prova att göra nytt sas, och det tog sig i slutet på december...



Det tar sig så småningom ska du se, men det känns för djävligt under tiden man väntar, jag vet.


Hålelr iallafall tummarna för er!
 
Sv: Längta efter barn

Tack för alla svar! Skönt att höra att det finns fler där ute som längtar efter nya små människor!
/CT
 
Sv: Längta efter barn

delvis knapplån... ;)

har ni några tips på hur man lättast blir gravid? vet att det finns olika tester för ägglossning, hur funkar det?
//wtf som är i full gång med att producera bebis :D:D:D:D
 
Sv: Längta efter barn

Förstår att det känns jobbigt.

Men egentligen - och jag säger inte detta för att såra dig - så har ni ju inte försökt så länge... och ni har barn sedan tidigare. Det känns som om ni har alla förutsättningar! :)

Själv har vi sex år mellan barnen, varav tre av dem ofrivilliga. Det är inte kul när det låter vänta på sig, jag vet... :crazy:

Lycka till!
 
Sv: Längta efter barn

Vet precis hur du känner dig, för oss tog det 2.5 år innan vi lyckades pricka rätt. Jag tror att ju längre man får vänta desto gulligare barn :angel: :love:

Härlig tanke - men för oss stämmer det bara delvis:

Barn ett : inte planerad - bara kom - supersöt!! :love:
Barn två: planerad i åratal - lika supersöt!! :love:
 
Sv: Längta efter barn

Jag är medveten om att vi inte försökt så länge egentligen, men jag är mitt i detta och efteråt känns det säkert inte som att vi fick vänta så länge... men just NU känns varje mens som ett nederlag och att jag inte fyller min funktion som kvinna (patetiskt må hända, men det är mina känslor). Lillgrabben frågar varför det inte börjar växa ett frö i magen snart? Vi har många i vår närhet som har fått bebisar eller snart skall få. Det känns helt enkelt stressande att inte vara 100 % säker på att det kommer att bli ett barn till. Hade jag vetat att det faktiskt kommer att bli så hade jag förmodligen inte varit så nojjig heller... men självklart tror jag väl innerst inne att vi kommer att få en knodd så fort det är meningen att det skall bli så. Nu skall jag sussa sött!

Godnatt på er,
/CT
 
Sv: Längta efter barn

Vi höll på i 8 månader innan jag ens blev gravid. Min barnmorska sa att jag skulle sluta och tänka på det så mycket. Jag tänkte då hur ska man sluta tänka på det bara sådär. Så jag försökte hålla mig sysselsatt, jobbade rätt mycket osv. Sen så poff blev jag gravid.

Mvh
 
Sv: Längta efter barn

Du är inte ensam! Jag och sambon har försökt snart 1,5 år...
Ska påbörja behandling snart, ev. innan sommaren (beror på när jag får min mens) annars i höst. Vi är utredda och jag har väldigt oregelbunden mens, allt mellan 28 dgr och 80 dgr.
Du och din man har ju barn tidigare så snart klaffar det nog för er!
Man kan däremot inte gå runt och tänka på det hela tiden för då blir man knäpp! Men jag vet att det är svårt...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 773
Senast: Milosari
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 957
Senast: mars
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Jag behöver lite input, lång historia kort: träffade min man sent i livet, är 45 nu. Vi har försökt med två ivf-försök med mina ägg, i...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 511
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp