Lägsta dagar

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Clintan

Hur gammal måste barnet vara innan man kan börja ta på "lägsta dagarna" (de som man får 180,-/dag)? Har för mig att man kan kombinera dem med "vanliga" föräldrapenningsdagar. T ex att man tar 5 st vanliga och 1 lägsta i veckan.
 
Sv: Lägsta dagar

Ja du kan kombinera dem. När jag var hemma var det iaf så att du fick bara ta ut lägsta-dagarna på helgen om du tog en vanlig dag fre el mån i anslutning.

Lägstadagarna tror jag du kan ta ut med en gång, så gör min bror iaf (el hans sambo då). De tar lägstadagarna första året och de andra dagarna sen.
 
Sv: Lägsta dagar

Måste man inte ta ut 180 "vanliga" föräldradagar ("SGI-dagar") först, innan man kan ta ut sina lägstadagar?
 
Sv: Lägsta dagar

Har oxså för mig att man måste ta ut 180 dagar innan man börjar ta av lägstadagarna. sen kan du blanda hur du vill.
 
Sv: Lägsta dagar

Ok. Visste att det var något om att man måste ta ut x antal dagar innan man kunde börja ta på lägsta dagarna. Hittade inget på FK hemsida om det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 426
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 683
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
615
Senast: Manji
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp