lägg barn - problem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: lägg barn - problem

KisseNova skrev:
joo, jag har funderat i dom banorna oxå eftersom han klappar på kudden och "ova" medan han tittar på mig. Då vill han att jag ska lägga mig brevid honom, men jag klarar inte av det som du kan läsa i inlägget ovan :crazy:

Jag förstår inte. Får du huvudvärk av att ligga och vila en stund?
 
Sv: lägg barn - problem

Vi har gjort det så enkelt för oss att vi lägger barnen (snart 11 mån) när de visar tecken på att vara trötta. Det brukar vara kring 20.30 men kan diffa en halvtimme både upp och ner, de sover till 8-9.
Utmärkt bra för en morgontrött mamma:angel: :love: !
Då vi inte har något dagis att åka till på morgonen skulle jag aldrig komma på tanken att natta ett barn som inte verkar vara trött, det känns som ett dödfött företag och en onödig strid.
Men nu har ni ju dagis att åka till och då måste förstås nattningen fungera. Jag skulle satsa att sitta med honom en period, han verkar teckna för att behöva mer mammatid. Hur sover han, själv eller inne hos er? Om han sover i eget rum kan du lägga dit en madrass på golvet med en liten lampa och själv läsa en bok/tidning, lösa korsord eller dyl. Typ "nu ska du sova och mamma ligger tyst bredvid och läser". Visa-leksakertendenserna borde mattas ut när han förstår att du visserligen håller honom sällskap men inte umgås eftersom det är natt.
Jag hoppas att det löser sig för er!
 
Sv: lägg barn - problem

Jag har alltid haft ett helvete med att få min son att sova men numera är det inga problem alls sedan en tid tillbaka.

Vi började läsa en saga åt honom varje kväll, alt så får han lyssna på en saga från en cd skiva.

Han till och med ber om att få gå och lägga sig och lyssna på en saga när han är trött numera.

Synd att vi inte kom på detta tidigare för det har varit kämpigt sedan han lärde sig klättra ur spjälsängen vid 10 månaders ålder och nu är han 6 år.
 
Sv: lägg barn - problem

fjolltroll skrev:
Jag förstår inte. Får du huvudvärk av att ligga och vila en stund?

Huvudvärken kommer utav att jag jobbar 8 timmar i en matvarubutik och råkar somna med honom varje gång, jag får alltid ont i huvudet om jag sover en stund och sen ska gå upp.

Varför vet jag inte, men så är det tyvär..
 
Sv: lägg barn - problem

Sar skrev:
Vi har gjort det så enkelt för oss att vi lägger barnen (snart 11 mån) när de visar tecken på att vara trötta. Det brukar vara kring 20.30 men kan diffa en halvtimme både upp och ner, de sover till 8-9.
Utmärkt bra för en morgontrött mamma:angel: :love: !
Då vi inte har något dagis att åka till på morgonen skulle jag aldrig komma på tanken att natta ett barn som inte verkar vara trött, det känns som ett dödfött företag och en onödig strid.
Men nu har ni ju dagis att åka till och då måste förstås nattningen fungera. Jag skulle satsa att sitta med honom en period, han verkar teckna för att behöva mer mammatid. Hur sover han, själv eller inne hos er? Om han sover i eget rum kan du lägga dit en madrass på golvet med en liten lampa och själv läsa en bok/tidning, lösa korsord eller dyl. Typ "nu ska du sova och mamma ligger tyst bredvid och läser". Visa-leksakertendenserna borde mattas ut när han förstår att du visserligen håller honom sällskap men inte umgås eftersom det är natt.
Jag hoppas att det löser sig för er!

Jo, jag böjar inse att det är mer tid med mig som han är ute efter.
Men problemet är bara att det hinns inte med, jag har redan dåligt samvete för att han måste gå 10 timmar på dagis men så är min och hans verklighet. Får testa ditt förslag om att läsa bok och dyl i hans rum under tiden.

Han sover i eget rum sen 1 år tillbaka.
 
Sv: lägg barn - problem

Men ärligt talat... Kan du inte ge honom den där extra halvtimmen med mammatid, som han ändå försöker få genom att vara vaken, strula och krångla? Han sover ju ändå inte den tiden, så varför försöka tvinga honom?
 
Sv: lägg barn - problem

Prova gärna, se det som att pojken får extra mammatid och känner sig speciell samtidigt som du får en lugn egostund också. Jag hoppas det ska gå bra, du får väl ge det några nätter.
 
Sv: lägg barn - problem

Fattade fel pojkvännen kan alltså inte somna honom varje kväll?
Tror att han behöver mer mamma tid, tyvärr är livet inte alltid förhandlingsbart men jag förstår honom han träffar dej ju bara två timmar/dygn... Det är inte konstigt att han vill ha mer!
Kanske prova att tillbringa dessa två timmar enbart med honom?! Inte göra massa annat utan bara finnas för honom.
Jag kan bara tala för mej själv men när mina barn började på dagis (sonen tre år, dottern 18 månader) Så tyckte JAG att det var hemskt att vara borta från dem, precis som de behövde jag tid att vara med dem och de med mej, och då gick de bara på dagis 10 timmar/dag tre dagar i veckan.
Tyvärr är det vårt dilemma idag att vi ska jobba så mycket på bekostnad av barnen och vår relation med dem.
Jag skulle provat att lägga mej hos honom och hållt mej vaken, räkna takplattornas repor hans andetag eller vad som helst! tror du behöver vara nära din son också.
Han signalerar ju iallafall tydligt att han behöver dej!
Om du somnar någon gång då och då så fortsätt sova! Uppenbarligen behöver du ju det också!
Hoppas ni kommer fram till något som funkar för er två, och glöm inte att den här tiden kommer aldrig tillbaka det är nu som är nu och det är idag som är viktigt:love:
 
Sv: lägg barn - problem

jag är tacksam för dina råd, men om min son gnuggar ögonen och gråter för att han är trött ska jag ändå tvinga honom att vara vaken?? Har även testat att bara sitta med honom i knät på en lugn plats för att han ska somna.

Det är ju för hans skull som jag ber om råd och inte för egen.
Han är ju supertrött på kvällarna, men vill inte somna.
Även idag när han har fått uppmärksamhet hela dagen (har varit ledig) så krånglade han vid nattningen. Och ändå tillbringar jag all tdi med honom från det att vi kommer hem på em tills det att han går och lägger sig. Han går före både "pojkvännens och djurens tid", bara för att vi ses så lite.
 
Sv: lägg barn - problem

fjolltroll skrev:
Då får du väl försöka hålla dig vaken så du kan ge honom lite extra mammatid.

Nu tror jag att du har missförstått något. Jag somnar ihop med honom om jag ligger brevid honom vid nattningen.
 
Sv: lägg barn - problem

Nej, min pojkvän kan inte lägga honom varje kväll eftersom han är oftast ute med sina kompisar vid den tiden och är för övrigt inte min sons pappa. Dessutom så vill jag gärna kunna lägga min son själv på ett bra sätt.

Jag tillbringar så mkt tid jag bara kan med min son innan han ska sova, eftersom han åker till sin pappa varann helg. Så vi har absolut inte mkt tid ihop :crazy: Så jag begriper mkt väl att han vill ha min tid, men problemet jag har är att hitta en nattningsmetod som fungerar för oss.

Joo, jag vill gärna sova med min son men jag kan inte somna så tidigt varje kväll, då fungerar ingenting hemma hos mig. Jag har annat som kräver sin tid när han har somnat.
 
Sv: lägg barn - problem

KisseNova skrev:
Nu tror jag att du har missförstått något. Jag somnar ihop med honom om jag ligger brevid honom vid nattningen.


Nej. Jag har inte missförstått något. Jag fattade att du somnar om du ligger bredvid honom.
Men han visar ju tecken på behov av mera tid med mamma så jag menade att du får väl hålla dig vaken så att du kan ligga hos honom till han somnar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 806
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
718
Senast: ryujaneiro
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 560
Senast: Voeux
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 663
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp