• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jessica arvidsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 191
J

jessica arvidsson

Har en liten fråga, hoppas någon kan hjälpa mig. Mitt sto är registrerad i KWPN. På första sidan är registreringsbeviset där står det bla:

Stamboek VB vad menas med detta

Type RP samma här

tacksam för svar:crazy::crazy:

Sv: kWPN

Det betyder att du har ett en varmblodig (VB), holländsk ridhäst av ridhästtyp (RP) som ger stoet gröna papper i ASVH!
Vad är det för stam? :)

Behöver du mer hjälp att tyda allmänt, så gör det här eller PMa om det är specifikt eller kanske inte något som "alla" är nyfikna på.

mvh

Tack så mycket för informatonen. Hon är efter den holländska hingsten Amulet. Morfar är Jasper som reds av hugo siomon.
Amulet är efter Farn som även är pappa till nimmerdor.

Det var så lite så.
Smaskig stam!
Henne kan du ju lägga på det mesta av hopphingstar på...
Vilket möderne har hon?
mvh

Hejsan jag har betäckt henne med flyinges Qalle, det var egentligen tänkt med Cartier men det blev tyvärr inte så. På mammans sida finns det namn som Courville (prefernet) Fair trail, Nizam, Ghill manor.

Har en fråga till om du kan svara på det Mamman är ster preferent vad menas med det. Detta återkommer många gånger i stamtavlan.

Köpte detta sto på ren chansning. Har förstått i efterhand att hon har en hyfsad stam...;)

Ster står för diplomsto.
Preferent står för avkommornas avelsresultat. Man kan säga att det står för en A premiering.
Nästa utmärkelse/predikat de kan få, är preferent som står för avkommornas sportresultat med. Man kan säga att det står för elit.
Det går inte att "översätta rakt av" till vårt system.
Men ett sto som är ster, pref är mycket förärvningssäkert och snyggt!
Så du ska nog skratta hela vägen till stallet och hem igen, om du köpte "i blindo"! ;)
Kul!
mvh

Hejsan i gen måste bara skriva vad duktig du är. Har en fråga till dig i gen om det går bra alltså. Vad menas med model preferent, ster prefeferent prestatie och preferent kroon. Detta står ochså i stamtavlan såg jag nu. Har förstått av en kompis att jag nog gjort ett bra köp, fast jag inte fattat det föräns nu egentligen. Mvh jessica:bump::bump:

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 986
Senast: mamman
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 331
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 813
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 234
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka