Kulor på snoppen?

V

Vicku

Känner mig lite dum som frågar men jag måste ju fråga för att få veta... Har en hane på ca 5 månader som får som 2 "kulor" på varsin sida av snoppen på nedre delen när han har tex sovit, och det känns som nån har stuckit in en "pinne" i snoppen..(jag är kanske lite dålig på att förklara)

Är det för att han är kissnödig eller vad är det för något?? jag blir nästan lite orolig, de försvinner när han har kissat men ska de verkligen vara så? och varför isåfall?

Tacksam för svar!

Kan det inte vara svällkropparna du menar?
Du vet på små barn (pojkar) så blir ju ofta snoppen...ja hmm...styv :o när dom är kissnödiga. Och det beror ju på att mer blod strömmar till just då. Sen när dom har kissat så lägger "den" ju sej igen.
Kan det inte vara så att det är samma på hundar?
Har inte hört det förut men tycker att det verkar logiskt :idea:

men den blir som inte "styv" utan det känns mer som någon stuckit in en blompinne.. kanske ska kännas så vad vet jag.. nu verkar de som jag antastar ( :o) min hund men de gör jag verkligen inte blev bara så rädd för dom där kulorna så jag var tvungen att känna :crazy:

Jag blev oxå orolig när jag såg samma fenomen på min valp första gången :rofl:
Men fick det förklarat och det är tydligen bara svällkropparna. Inget farligt alltså.

Och, ja, även resten av apparaten stelnade en aning.
Men sånt kan ju hända även människor i sömnen, eller hur? :D

Det är nog svällkropparna :smirk: Låter inte som om det kan vara något annat när du säger att det försvinner efter att han har kissat.
Ingenting att oroa sej för alls :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 213
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 556
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 515
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 869
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar