Kris, Bortsprungen skygg hund. Hjälp!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Bagheera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 103
B

Bagheera

Hej, jag har en mudi hane som försvann i gråbo för tio dagar sedan, han är mycket skygg och sticker direkt om han får syn på någon han inte känner.
Han syntes till i stannum i lördags utmärglad och tom i blicken.
Han var inte i bra hull när han försvann då tikarna hemma löpte och han äter dåligt då.
Vi har satt ut lappar och annonser kontaktat polisen osv.

Är det någon i gråbo som har häst som kan ställa upp?
Finns det något att göra?
Finns det hundar som kan söka andra hundar?

Snälla hjälp, alla tips är välkommna!

Sv: Kris, Bortsprungen skygg hund. Hjälp!

Ta med en höglöpande tik och gå ut och gå i området där man har sett honom senast. Han borde inte kunna motstå det. Ta med en matskål med det allra bästa han vet = godis, korv någonting han tycker jättemycket om som han inte kan motstå.

hej, vi har gått med löptikar sedan dag ett, utan resultat, han är tyvärr för blockerad.
Men tack endå, mvh josefin

Fråga närmaste Brukshundklubb om de vet någon bra spårhund. Eller en jägare med viltspårhund. En duktig spårhund ska klara ett spår som är minst 24 timmar gammalt. Men frågan är om de spårar hund. Fråga runt på olika klubbar. Gråbo och Stannum ligger väl i närheten av Göteborg. GMBK är ju en stor klubb, så kanske chansen är större där att det finns någon eller att någon känner till någon.

Hoppas ni får tag på hunden snart.

Jag vet inte hur man fångar in hundar som har varit borta så länge och dessutom är skygga i vanliga fall för främmande människor men vore inte fällor något kanske? Sådana här som djuret kryper in i och en lucka fälls ner bakom dem (typ räv- och grävlingfällor). Hör med jaktlaget i området om de inte kan ha sådana som är tillräckligt stora att ställa ut där han senast sågs.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla hundmänniskor! Tänkte kolla om ni kan hjälpa mig med en sak.. Jag har en tik på ca 10 månader hon är wachtel/springer...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: Luff
·
Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
32 232
Senast: yennork
·
I
Övr. Hund HJÄLP! Bortsprungen hund (Tik)... :confused: :confused: Lördagen den 25 mars 2006 sprang våran hund (blandras Pappilon/Chihuahua...
Svar
4
· Visningar
1 485
Senast: Izzonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka