Kraftfoder vid boxvila/sjukhage

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare caroline_star
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 965
C

caroline_star

Haallooo...

Vad tycker ni om att ge hästen kraftfoder medans de är skadade och står i en sjukhage? Min får lite betfor, havre, korn som blandas ut med lite olika mineraler, biotin, glucossamin, b-vitamin o salt..

Ska de få kraftfoder eller borde man dra in allt medans de inte är igång alls?? För just underhållsbehovet å min lilla madam så måste jag tillsätta lite kraftfoder. Hon får inte i sig allt ifrån bara grovfodret..

mvh caroooo

Sv: Kraftfoder vid boxvila/sjukhage

du bör sänka lite eftersom hästen inte rör på sig så bör du dra ner.det räcker ju med lite lusern kanske eftresom hon inte är igång.

havre hade ju jag aldrig gett. men kraft rehab e ju till för sånna som ej går så mkt å som har vila mm.

En häst som inte håller hullet på enbart grovfoder ska självklart ha lämpligt tillskott, oavsett boxvila eller ej.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 036
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Hej på er!! Jag har äntligen efter mycket provridningar hittat min nya häst! Han kommer hem om två veckor och jag är överlycklig! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hejsan! Är en riktig nybörjare när det kommer till kraftfoder och behöver därför lite rådgivning :) Ska precis sätta igång min häst...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka