Kräks av värmen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mysaan

Trådstartare
Vad sjutton ska man göra åt det? Medans jag var hos psykologen i dag så ringde dagis hem och väckte min sambo.

Mellangrabben hade kräkts vid lunch och de ville givetvis att han skulle hämtas. Dagis trodde dock att det berodde på värmen vilket jag inte tvivlar på iofs.

Vi har i 3 dagar haft 33 grader på uteplatsen och på dagis har det inte varit svalare. Så vad ska man göra? Han är pigg och glad som vanligt och har ätit sedan han kom hem som vanligt.

Men vad tycker ni? Kan jag skicka honom till dagis i morgon eller ska jag ha dem hemma i morgon?
 
Sv: Kräks av värmen!

Han hade kanske vätskebrist? Kroppen kan reagera lite konstigt då.
Tycker att du ska se hur han är i morgon, går natten bra (utan kräkningar m.m.) & han är pigg och äter som vanligt i morgon så skulle jag skicka i väg honom till dagis.
 
Sv: Kräks av värmen!

Mmm! Vi får se. Tycker inte han har druckit så dåligt men å andra sidan är han inte still en minut.
 
Sv: Kräks av värmen!

Nä, man vet ju kanske inte hur mycket de får i sig på dagis heller...
Vi häller i princip i barnen vatten såna här varma dagar, vi har haft ute säkert 10 vattenkannor som tömts + att vi käkat isglass x 2.
Annars så kanske det var en liten släng av solsting?
Inte helt ovanligt såna här dagar ju...
 
Sv: Kräks av värmen!

Om du har möjlighet att ha honom hemma tycker jag att du ska göra så. Om han inte mår bra av värmen är det nog skönare att få vara hemma. Det blir ju trots allt lugnare och mer vilsamt hemma än på förskolan... Då kan du ju dessutom hålla bättre koll på hur mycket vätska han får i sig, och att han inte är ute för länge i värmen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 823
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 943
Hästvård I torsdags red min medryttare, jag var på jobbet, fick sms på fredag förmiddag där medryttaren meddelade att hästen inte hade känts bra...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 574
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 909
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp