S
sarami
Hej jag har en 8årig foderponny som vi var inne med hos veterinären i veckan(onsdags).Hon har inte kännts helt fräsch det senaste snubblat mycket(blev dock bättre när vi hade bytt hovslagare)även kännts stelare än vänligt,och en dag vägrade hon bara att hoppa och då kände jag att nått var fel,för hon är ingen ponny som brukar stanna.Vi åkte in till veterinären och jag tänkte att hon kanske skulle vara halt på HB eftersom där hon har varit mest stel.Det visade sig att hon var halt på Vänster fram,höger fram och höger bak.Fick diagnosen kotledsinflammation i höger fram och vänster fram, även inflammerad i vänster framknä.Inflammerad i hasen bak,glidleden(?) om jag inte minns helt fel.Hade även en ev början till spatt syntes dock inget på röntgen än.Hon har alltså varit halt ett bra tag.Det hela har antagligen börjat i höger bak och sen har hon belasttat av och det har bara fortsatt.Känner mig så besviken har haft väldigt mycket otur med den här ponnyn och vi hade precis kommit igång igen och så kommer det här fram
,veterinären trodde han kunde få ordning på henne,och om han får det kommer det ta ett väldigt bra tag till vi är fit for fight igen..och om man får ordning på henne hur lätt är det att det kommer tillbaka igen?
någon annan med en ponny/häst med kotledsinflammation,eller liknande?vad hände med dom,blev dom bra?,återfall,?hur red ni igång dom.?
någon annan med en ponny/häst med kotledsinflammation,eller liknande?vad hände med dom,blev dom bra?,återfall,?hur red ni igång dom.?