Kostnad ultraljud?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LinnK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 537

LinnK

Trådstartare
Vad kostar det på ett ungefär att ultraljuda ett sto för att se om hon har blivit dräktig?

Jag har bara ungefär två mil till kliniken så jag tänkte åka in dit.

Hon har gått hos hingsten hela sommaren, men det har varit lite svårt att se om hon verkligen tagit sig då hon betett sig lite knepigt, ungefär som att hon, när hon ska ha brunstat, har varit brunstig och låtit hingsten vara närgången men sparkat iväg honom när han kommit för nära.

Eller kan man se genom blodprov om hon tagit sig?
Och isåfall, vad kan det tänkas kosta?

Håller på att se över utgifterna för vintern nu och då skulle det iaf vara bra med riktsummor.

Tack på förhand.

Sv: Kostnad ultraljud?

Kaela ultraljudades först hos hingsten på 17 dygn-dräktig, vet som åkte ut och ulade många ston.
600kr

Sedan ultraljudade vi på 46 dygn på Helsingborgs djursjukhus, ska även dit efter 90 dygn.
200kr+mkt kunnig personal.

Ska även ta blodprov längre fram.
Vill inte vänta på ett föl som aldrig kommer.

Bra att ultraljuda för att se så att allt är som det ska!!

975kr betalade jag för ultraljud, vaccination och blodprov hemma. (Alla tre samtidigt).

300kr för ultraljud på närliggande seminstation.

Min seminstation tar 400kr för UL på ston som är seminerade/betäckta på annat ställe..

Blodprov har jag aldrig gjort på mina så det vet jag inte..

När jag UL:a mitt sto så gjorde jag även en besiktning och hela kalaset gick bara på 1100kr inkl moms.

Vad exakt UL:et kosta kan jag inte svara på, men han var riktigt duktig och riktigt billig. Han åkte dessutom ut till mej.

Ska ringa imorron om ett nytt UL denna vecka då min tös är på 44dygn idag och jag vill skaffa föl och fosterförsäkring.

Senast ändrad:

När jag UL:a mitt sto så gjorde jag även en besiktning och hela kalaset gick bara på 1100kr inkl moms.

Vad exakt UL:et kosta kan jag inte svara på, men han var riktigt duktig och riktigt billig. Han åkte dessutom ut till mej.

Ska ringa imorron om ett nytt UL denna vecka då min tös är på 44dygn idag och jag vill skaffa föl och fosterförsäkring.
mitt sto är på 45 dygnet, skoj, när betäckte du ditt sto?

På "min" station tar dom 200:-
för ett singelultraljud.

okej, jo det är massa roligt med det, så länge det blir något, förra året va det mycket körande, en del sprutor, men allt förgäves..men hopaps på ett föl denna gång:p

Okey, ja nä nu hade jag henne på bete på samma ställe så det var inget hit och dit fläng för mej. Skönt faktiskt..

Hoppas allt går bra för er :D

Samma här, vi tog hem hingsten så fick han gå på fribetäckning, nu har ixom allt varit på hennes vilkor, så man kan ju hoppas:P och hon tog ej emot han på 16 dygnet + två veckor efter(gick där i två veckor till)

Jag betalade bara 300 kr för att ultraljuda mitt sto.

okej, inte så mycket, ska ta och ringa vet, och höra.. hon ska ju ändå vaccineras, kan ta det i samma veva..

okej, mend et kan det ju vara värt, så man inte väntar i 11 månader i onödan..fast samtidigt är det hemskt att få reda på att hon ej har något där inne,om de skulle vara så..

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 706
Senast: Karro-Lina
·
Hästvård Hej! min väninnas häst behöver ultraljudas i en sena och vi undrar lite över kostnad inför val av ställe att göra detta på. Närliggande...
Svar
12
· Visningar
1 338
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 047
Senast: NotlikeI
·
Avel Har börjat fundera på detta nu när vi haft hingst här hemma och betäckt naturligt. Haft mycket hjälp och diskuterat mycket med sveriges...
Svar
12
· Visningar
3 919
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈