K
knasan
En häst i vårat stall har fått korsförlamning och ägarna har nu kollektivt beskyllt oss andra för att inte hållit stalldörren stängd så att hästen blivit kall och att det ska vara orsaken. Mej veterligen beror det bara på för mycket foder i kombination med "plötslig" vila, samt att stress kan spela in. Min mening (och de andras i stallet) är att hästen utsatts för dessa faktorer. Men ska kyla verkligen kunna "hjälpa till"?
Vill dessutom påpeka att jag var i stallet tillräckligt länge den dagen för att veta att dörrarna hölls stängda, det var inte kallare än vanligt i stallet, hästen hade täcke på sej, var ensam och gnäggade av övergivenhet då den annars brukar tas ut betydligt tidigare, och i den mån en dörr varit öppen innan ägarna kom till stallet kan det inte ha varit länge! Hästens allmäntillstånd är pinsamt dåligt då den står inne nästan jämt i missriktad välmening, alltid ser ledsen ut, är halt i perioder och tävlas hårt däremellan. Nu var jag sträng! Men så ni vet omständigheterna, menar jag.
Så - kan det ligga något som helst uns av sanning i deras beskyllningar???
Vill dessutom påpeka att jag var i stallet tillräckligt länge den dagen för att veta att dörrarna hölls stängda, det var inte kallare än vanligt i stallet, hästen hade täcke på sej, var ensam och gnäggade av övergivenhet då den annars brukar tas ut betydligt tidigare, och i den mån en dörr varit öppen innan ägarna kom till stallet kan det inte ha varit länge! Hästens allmäntillstånd är pinsamt dåligt då den står inne nästan jämt i missriktad välmening, alltid ser ledsen ut, är halt i perioder och tävlas hårt däremellan. Nu var jag sträng! Men så ni vet omständigheterna, menar jag.
Så - kan det ligga något som helst uns av sanning i deras beskyllningar???