Kontakt och råd inför import från Irland

Rumbla

Trådstartare
jag har bestämt mig för att importera en häst från Irland. Jag söker en allround häst som inte behöver ha varken stam eller tävlingspotential utan bara en trevlig häst med lite annorlunda färgsättning.

Finns det några varningar bland stall och transportörer eller ännu hellre goda erfarenheter?

Dela gärna med er av vad man ska tänka på , ni som redan gjort denna resa. Jag tänker köpa osedd så en bra motpart på Irland är jätteviktigt..
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769
Hästhantering Jag kikar efter häst/ponny, i en relativt moderat prisklass. Dvs om man inte köper en riktigt ung (oinriden) eller en som börjar närma...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
31 671
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Nu kommer ett gnäll-inlägg men jag blir så frustrerad! Efter att ha ägnat mig åt andra sporter förut så försöker jag komma in i...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
20 792
Senast: Ginne
·
F
Islandshäst Det är trögt på islandshästmarknaden i Sverige just nu det tror jag många har känt. Delvis beror det på finanskris och osäkerhet inför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 870
Senast: tina_sj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp