Konstigt beteende - vad kan det bero på?

Docka

Trådstartare
Min konvalescent har börjat med ett konstigt beteende. Det har hänt två gånger nu på 3 dagar...
Första gången var det ute. Hon la sig ner i hagen, slöt ögonen några sekunder och reste sig upp igen. Efter bara någon minut la hon sig ner igen, bara en kort stund och reste sig igen. Så la hon sig ner en tredje gång och jag skyndade ut för att lyssna efter mag-ljud och allmän hälsocheck - och allt var fine. När jag kollat färdigt reste hon sig igen.

Idag var det inne, jag tog in hästarna för att det var så varmt och en hel del insekter. Hon var först pigg som vanligt, la sig ner och rullade lite och reste sig upp. Väntade några sekunder och la sig ner igen. När jag gick fram för att kolla till henne reste hon sig igen och kom fram o hälsa. Efter någon minut la hon sig ner igen och blundade, verkade jättetrött... Hon låg kvar en stund och reste sig sen igen.
Jag gick då in och checkade henne igen, och allt var fine (mycket knorr i magen osv). Sen la hon sig ner och rullade lite en gång till.

Jag förstår verkligen inte vad hon håller på med?
Hon är en unghäst (5 år men har inte växt mer sedan i vintras), och hon är av typen som gärna ligger ner och tar en tupplur i hagen i princip nån gång varje dag. Hon är grymt deppig över sitt konvalescent-tillstånd och svår att stimulera eftersom hon blir stor, stark och galen av att vila såhär :crazy:

Jag funderade på om det kunde ha med insektsbett eller fällningen att göra? Att det kliar?
Men det hade ju inte förklarat varför hon verkar så väldigt trött och blundar?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 353
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 014
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka