Konstig reaktion?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 615
A

anja23

Häromdagen hände något konstigt.
Vår valp (4mån) skulle få träffa en bekants samojed för första gången och leka lite.
Hon har bara lekt med tre olika hundar förut, och med dessa är hon ganska tuff. Hon brukar tacklas och de leker "jagalekar".

Vi gick ut på tomten där kompisen och samojeden stod och väntade på oss.
Helt plötsligt ser Tea hunden och stoppar svansen mellan benen och springer runt mig i en stor ring samtidigt som hon skriker högt.

Jag gick ändå fram och hälsade på kompisen och hunden. Då vågade även Tea sig fram och efter en stund lekte hundarna och rädslan var som bortblåst.

Vad kan sånt beteende bero på?

Sv: Konstig reaktion?

Det kan handla om svårigheter för valpen att läsa den vuxna hundens signaler. Eller så kan det bero på hotsignaler från den vuxna hunden. Hundar är mycket bättre än vi människor på att läsa kroppsspråk. Men ibland kan olika typer av päls ställa till det.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 945
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 121
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 777
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka