B
Bright_Eyes
Ska börja rida en ny häst den här veckan, han är ny på stallet (kom för lite mer än en vecka sedan) min kompis red honom i lördags, men hon ska inte börja rida honom, det var bara en engångsgrej. Han såg jättefin ut i ridningen och verkade positiv och frammåt! Mne han är ganska skygg i stallet och vi fick kämpa lite för att få in honom från hagen. Jag stod och klappade honom länge på halsen inne i stallet och han verkade inte ha något emot det, men är lite rädd om sitt huvud. Efter ridningen släppte jag honom i boxen och han vågade knappt gå fram och äta... Det verkar som att han inte haft det så bra innan han kom hit, stackarn. Men han verkar som en supersnäll häst verkligen!
Men iallafall, det jag undrar över är hans manke. Den ser väldigt konstig ut. Manken ska ju komma precis nedanför halsen eller hur? Men på honom är det som en inbuktning nedanför halsen och efter den kommer manken, som en liten knöl.. Väldigt svårt att förklara, kan försöka fota på fredag när jag ska ut till stallet.
Men min fråga är, vad tror ni att det beror på? Är det bara att han saknar muskler vid manken? Eller kan det vara en missbildning? Eller vad?
Men iallafall, det jag undrar över är hans manke. Den ser väldigt konstig ut. Manken ska ju komma precis nedanför halsen eller hur? Men på honom är det som en inbuktning nedanför halsen och efter den kommer manken, som en liten knöl.. Väldigt svårt att förklara, kan försöka fota på fredag när jag ska ut till stallet.
Men min fråga är, vad tror ni att det beror på? Är det bara att han saknar muskler vid manken? Eller kan det vara en missbildning? Eller vad?