konstig infektion vid snoppen....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare colibri 98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 887
C

colibri 98

Har en 1 1/2 åring som i mars blev kastrerad. Då råkade vet skära i någon fornikel eller hur det stavas:smirk: och det blödde hej villt. Det läkte och det var frid och fröjd. I slutet av sommaren så såg jag att han hade en stor klump hängde ut ifrån själva förhuden, den bestod av var och blod och något fettliknande. Luktade BÄVER. När jag tittade närmare hade han hur mycket som helst därinne.

eftersom han inte tyckte jag var så rolig när jag ville pilla och tvätta :crazy: så fick jag ringa veterinären som kom och drogade honom lite och så tvättade han rent med lactasyd tvål och sen fick jag en spruta med antibiotika kräm i i fall det inte skulle försvinna. Han skyllde på obalans i bakteriefloran....
Sen var det bra ett tag men sen kommer det tillbaka hela tiden, det tar ett tag men vipps så är det där igen:confused:. Jag har tvättat och använt krämen men det blir bara bra en stund! Har pratat med veterinärer men de säger bara att jag ska hålla rent:(

Någon som har haft det så här på sin springare?

Sv: konstig infektion vid snoppen....

byt veterinär, om det inte tar dig på allvar så ska man alltid höra med någon annan, det kan vara VÄLDIGT olika åsikter hos olika veterinärer....

nu menar jag alltså inte byta helt utan be om en annan åsikt...

Jag har gjort det men de bara säger över telefon att det inte är något att bry sig om, men något är ju fel när det aldrig blir bättre....

man måste överdriva lite för att de ska lyssna.... hur länge sen var det han kastrerades?

Liknande trådar

Hästvård Vet inte om detta borde stå på hästvård - men jag antog att jag kan få fler napp här på avel efterssom det lär finnas några hingstar som...
Svar
8
· Visningar
5 786
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka