kolla dräktighet..

Josssefine

Trådstartare
Hade mitt sto på fribetäckning, under 1 brunstperiod, efter ca 16-17 dygn kom hingsten igen, hon visade då inget tecken på intresse elelr på brunst, han gick sedan där i ca 1-2 veckor utan något tecken alls..
Vi antog då att hon va dräktigt, men vill gärna kolla det på ett annats sätt med lite längre fram..Finns det något speciellt sett man kan kolla det på förutom ultraljud(vill ej åka iväg med henne, då hon lätt stressar upp sig i transporten, eller vägrar gå in i den), har hört om blodprov och så, kostander..?
Vill gära ha lite olika förslag av vad man kan göra, och gärna något hum om prisnivån..
Tacksam för svar

Sv: kolla dräktighet..

Varför inte ta hem veterinär då?

Blodprov kan man inte ta förens längre fram, kommer dock ej ihåg dygn där.

Hade mitt sto på fribetäckning, under 1 brunstperiod, efter ca 16-17 dygn kom hingsten igen, hon visade då inget tecken på intresse elelr på brunst, han gick sedan där i ca 1-2 veckor utan något tecken alls..
Vi antog då att hon va dräktigt, men vill gärna kolla det på ett annats sätt med lite längre fram..Finns det något speciellt sett man kan kolla det på förutom ultraljud(vill ej åka iväg med henne, då hon lätt stressar upp sig i transporten, eller vägrar gå in i den), har hört om blodprov och så, kostander..?
Vill gära ha lite olika förslag av vad man kan göra, och gärna något hum om prisnivån..
Tacksam för svar

Ta hem vet och UL:a hemma...pris 600-1000:- beroende på var i landet och vilken vet. Kan vara idé och se så där ej är tvillingar. Personligen rek. jag UL dygn 17-20 och dygn 35-40.
Min vet kommer hem och gör UL. Jag har ej semin/prov/undersökningsspilta.

rektal-u.s. görs av vet hemma.

Blodprov går att göra tidigast dygn 100

kan hon inte kissa på en grav-sticka....skoja lite bara...

Okej, har haft henne betäckt innan, kollade henne då på 90 dagen, o då va där inget, du har ingen aning om vad det kn kosta att ta ett blodprov?

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 366
Senast: Castellini
·
Avel Hej Alla! Mitt sto seminerades med hip hop i Juni. Hon hade släppt 2 ägg så veterinären ville kolla henne några dagar tidigare så det...
Svar
15
· Visningar
4 573
Senast: grimman
·
Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
3 238
Senast: Zuzzi
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka