Bukefalos 28 år!

köra in fjording

Det beror väl på vad du menar med att köra...
Testade min lilla herre i vintras (f-01) för en liten "släpa med sits". Bara för att ha testat och teestade en liten rockard i våras.
Enbart i läro syfte, metalt. Inte något fysiskt.

Har tömkört honom mycket ensam i skogen och efter vägar, men i övrigt väntar jag tills han växt mer. Har ingen större bårdska. Fast lite kliar det i fingrrarna :o
 
Hej!

Men rockard kan man kanske börja köra med när hästen är i tvåårsåldern, om den är med på allt annat. D.v.s att b.la. tömkörning fungerar bra och att hästen vant sig vi skaklar och är lugn med det.

M. v. h. Lisa
 

Liknande trådar

Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Mrs Chippy
·
Mat Nu när jag satt i godan ro så blev jag lite sugen på glass så här på fredagskvällen:nailbiting:. Glassarna bara snurrade runt i huvudet...
2
Svar
20
· Visningar
1 127
Senast: AI62
·
  • Artikel
Hästnyheter Den svenska fälttävlansryttaren Dag Albert meddelar på Facebook att han har låtit sin mästerskapshäst somna in. Who's Blitz blev 31 år...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Winner Brodde jagade årets nionde seger. In på upploppet såg det mörkt ut – men via en rasande avslutning blev det hårt i mål. Målfotot...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp