Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast 10 - 15 cm är ju inte en "toppning". Lite beroende på hur ditt hår är - typ lockigt, vågigt eller rakt - kan det bli förfärligt illa om man klipper av 15 cm på egen hand.
Jag anser inte att det här handlar om svarttjänster utan tjänster och gentjänster, typ "om du tömmer min brevlåda när jag är bortrest så tömmer jag din".
Fast du måste väl förstå skillnaden att be någon du känner eller annonsera efter någon okänd?
Att man hjälper vänner/familj är väl en självklarhet?
Haha, @AndersB ,jo, visst kan man se det så. Nu tänkte jag inte direkt på en "perfekt" frisyr utan snarare på hur en bra klippning t.ex. kan ge volym åt ett tunt och platt hår. Även om man bara ska putsa till det lite, kan det göra en enorm skillnad om man t.ex. klipper upp det lite istället för att bara hacka rakt av. Jag vet bl.a. pga att jag själv har urtråkigt och tunt hår som behöver en massa hjälp för att se det minsta bra ut. Tillägger: Jag klipper det ändå själv för det mesta. Men NÄR jag går till en frisör så blir det en stor skillnad...!
Jag läsre om det där förut och det verkar vara lite flummigt.Jag vet inte om det fortfarande ar sa, men innan jag flyttade fran Sverige var det olagligt att byta tjanster. Annars kan ju, tex, snickaren snickra i tandlakarens hus och sedan fa tanderna fixade gratis. Det blir inget till staten da.![]()
Jag läsre om det där förut och det verkar vara lite flummigt.
https://www.skatteverket.se/privat/...atjanster.4.7459477810df5bccdd4800034088.html
Tror det främst gäller om utbildade yrkesmän byter tjänster, men inte om kompisar hjälper varandra. Däremot googlade jag lite och tydligen har någon ringt till skatteverket och frågat "Om jag hjälper min kompis att flytta och denne hjälper mig att flytta i gengäld, ska det skattas på?" Och svaret var tydligen ja.Mycket märkligt.
Håret är ganska rakt. Hittills har det blivit helt okej när dito folk har klippt det. Jag har det ändå flätat för det mesta.
Jag anser inte att det här handlar om svarttjänster utan tjänster och gentjänster, typ "om du tömmer min brevlåda när jag är bortrest så tömmer jag din".
Hur gör du då om du får punktering?
Jag byter själv och har alltid gjort. Det tar mig en halvtimme ungefär och skulle jag jobba för att få ihop pengarna till däckbyte skulle jag definitivt få jobba mer än en halvtimme, plus att jag måste ägna tid för att åka till verkstaden.
Det är helt klart inte värt 250 kr för mig.
Ringer bärgaren. Ingår i försäkringen. Speciellt om det skulle vara på t ex E4:an.
Oj, det var en bökig variant på lösning. Ringer du taxi också för att komma fram till destinationen eller byter de däck åt dig så att du kan forsätta med samma fordon? Hur mycket tid förlorar du på att vänta? Hur mycket är självrisken på?
Att inte kunna byta däck själv vid en punktering, om man är fullt frisk, låter ju så hjälplöst att jag liksom baxnar en aning.
Som fullt kapabel att byta ett däck skulle jag ändå ALDRIG göra det på E4:an eller motsvarande - livsfarligt ju!!!Oj, det var en bökig variant på lösning. Ringer du taxi också för att komma fram till destinationen eller byter de däck åt dig så att du kan forsätta med samma fordon? Hur mycket tid förlorar du på att vänta? Hur mycket är självrisken på?
Att inte kunna byta däck själv vid en punktering, om man är fullt frisk, låter ju så hjälplöst att jag liksom baxnar en aning.
Det förutsätter attAtt inte kunna byta däck själv vid en punktering, om man är fullt frisk, låter ju så hjälplöst att jag liksom baxnar en aning.