Kenwood? Darnels? Legaat?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mabuse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 018

Mabuse

Trådstartare
Vad är det för hingstar. Holländska, ja, men mer än det?

Stammen Kenwood-Darnels-Legaat låter hoppning för mig, mest med tanke på vad som finns längre bak, men varken Kenwood eller Darnels säger mig nåt. Är det någon här som vet mer?

Sv: Kenwood? Darnels? Legaat?

Kenwood är e Goodtimes-Notaris och gick svår hoppning med Jos Lansink.
Han exporterades till Belgien -00, men har tävlats/tävlar i Schweitz tror jag...
Kenwood
ebe0f03f1bc2ff8ac0378874e05128d4

Han har bla den vackre sonen Riverman, exp USA. Han är både en hopp och gångartshingst. Riverman hann lämna en del avkommor i Holland med.
Riverman
riverman.jpg

Darnels (e. Lucky Boy xx)var en stor och god producent av framförallt ston.
Har lämnat många goda tävlingshästar.
I Sverige är han morfar till Hellrik (e. Turban Rose).

Legaat! Smask! Han var E Marco Polo - Sinaeda. Närsläktad med Irco Marcos pappa alltså. Han fick helt fantastiska siffror för hoppning på sin tid, har jag för mig.
Hittade inte de bild jag letade efter, men här är en annan.
legaat.jpg

mvh

Med andra ord, en riktigt bra hoppstam då?

Jag tycker jag känner igen Lucky boy xx, men kan inte placera det. Vad har han lämnat?

Lucky Boy xx e Compromise född 1966 (fanns även en svensk e Luck född 1939) var en hoopförvärvare av rang och lämnade många inernationella svårklasshästar upp till OS-nivå.

Hur är det, finns han i Haydn, eller har jag helt vimsat till det?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Mabuse
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V