"katt"hund

Sv: "katt"hund

har inte läst hela tråden men min gudmor är uppfödare på japanese chin. Dom är mer katter än hundar. Mycket barnvänliga, små. Och dom behöver inte ens hälften av aktivering som ex en terrier. Dock är dom långhåriga.
Ja långhåriga är dom men behöver knappt nån pälsvård, jag fixar bara pälsen nästan när jag ska på utställning baar för den ska bli mer puffig. annars behövs det inte alls nå mycket pälsvård.

min dsg är nästan som en katt :D Han gillar att stryka ryggen under fotvalvet på folk
Här är han första dagen hemma, han o rödekatten fann varann direkt :love:

184320.jpg

hela albumet
http://www.pixbox.se/alb_show_id6916_page0.html

Fast om man tänker sig att hunden då kommer vistas mycket i stallmiljö, med allt vad det innebär med lera, spån, hö, halm och annat bös, är det inte risk att den efter en dag kommer se ut som svinto?

Australisk Terrier. Barnvänligare ras har jag aldrig ras. Verkar dras till barn.
Billig i drift? Ja. frisk och sund ras.
Jagar möss? Ja. Till mattarnas förtret, de jag mött.
Enda nackdelen är väl att de kan var rätt aktiva första året och att de inte är några bra ensamhundar. Ingen hund man lämnar 8 timmar om dan. Då blir den ledsen. Man får se till att ha tid med ensamhetsträningen också, så man går långsamt fram. Så det måste finnas tid till det. Men som vuxna kräver de inte enormt mkt aktivitet.
Är ju avlade för att hålla rent från ohyra (gnagare & reptiler) och att vara barnpassare...

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
404
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 695
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 743
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka