Kanske dum fråga

sita

Trådstartare
Min hunddam (10 år) har helt plötsligt börjat jaga svansen:confused: Hon tokslickar sig i rumpan oxå. Hon är avmaskad nyligen. Varför gör hon så här?

Sv: Kanske dum fråga

Antagligen är det något som stör henne.. Är hon kastrerad? Tänker på livmoderinflammationer. Problem med analsäckarna kanske?
Jag hade åkt till vet och passat på att göra en seniorkontroll samtidigt.

Tippar på något problem med analsäckarna. Åk till vet och få dom tömda! Finns folk som tömmer dom på sina hundar stup i kvarten med det är inget man ska göra och man ska inte ge sig på att tömma dom om man inte har hållt på med det förut, finns risk att dom spricker vilket ger infalmmationer och förgiftning. Finns enligt min vet. hundar som dött pga att ägarna inte vart försiktiga eller okunniga när dom tömt.

Svarar alla: Tack för era svar. Ska ringa och prata med vet i morgon.

// Sita och Tess

Jo då, stopp i ena analsäcken. Nu har jag åter en lugn och glad hunddam:D

Jag avmaskar aldrig mina hundar utan stark misstanke just för att alla har fått analsäcksinflammation efter avmaskning.

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 143
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 849
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka