Känner nån till hingstarna Royal och Warrigall?

Sv: Känner nån till hingstarna Royal och Warrigall?

Kan inte påstå att jag känner till varken Royal eller Warrigall särskilt bra. Dock har jag en kompis som tävlat (tävlar) stora klasser. En av hennes hästar debuterade hon nyligen i 1.50 i Tyskland, med placering. Den hästen är jag nästan hundra på att den är ue. Warrigall. Tror den är e. Feliaciano- Warrigall. Och hon kan verkligen hoppa. Lite speciell är hon nog, men hoppet är verkligen kalas!
Men som sagt, mer än det vet jag inte om Warrigall, och det är ju inte så mkt ;).

S

Har träffat Warrigal en del, då han stog där jag gjorde mkt praktik hos när jag gick på gymnasiet. Evigheter sen. Warrigal var en vänlig och mkt trevlig gentleman. Ställde inte till med ngt, var lätt hanterad. Vacker.

Ville bara tala om att jag har ett 17-årigt sto efter Warrigall (u. stofamilj 1) och hon är världens trevligaste - en riktig lady.

Känner igen henne i beskrivningen av andra Warrigall avkommor här.

Bra gångarter, ordentligt djup och genomtrevligt temprament.

När hon gick på ridskola (då hon var 5-6 år) var hon den mest populära hästen för nybörjare och handikappryttare då hon har mycket jämna och taktmässiga gångarter, samt aldrig är "dum". Däremot gillar hon inte "ojuste" behandling.

Inte det minsta tittig på hinder, och tycker hoppning är roligt, men är i första hand en dressyrhäst.

Pratade en gång med Warrigalls uppfödare. Hon berättade om hur jättetrevlig han var att handskas med i alla lägen och att många av de avkommor hon kände till, hade ärvt detta från honom.

Joura, du nämner Eloge, känner du till den hingsten? Eller vet du var jag kan hitta något om honom. Har ett sto som har honom som morfar men har inte hört något om honom tidigar.

Joura, du nämner Eloge, känner du till honom?

Joura, du nämner Eloge, känner du till honom något?

Oj, det blev många frågor av samma slag...knappfel

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 989
Senast: Kajsalisa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka