Kan hundar onanera?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fluffy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 961
F

Fluffy

Hm - pinsam fråga ...:o
Men kan hundar det?
Min tik sitter och slickar sig jätteofta, och så gnyr hon en massa under tiden.
Det har pågått ett bra tag.
Hon producerar mjölk också, så hon är nog skendräktig. (Inte på riktigt, för då skulle hon redan fått sina valpar.)

Vad kan det vara? (Tycker att det är pinsamt att ringa veterinären och fråga, så jag hoppas att någon här vet ...):confused:

Sv: Kan hundar onanera?

Ja det kan dom, men det är nog inte så vanligt. JAG har iaf sett hundar/djur göra det. Min väns syster har däremot en hund som satt och "tvättade sig" (trodde dom) väldigt intensivt...sen vart det en vit fläck på golvet efter honom...:o:crazy:

Sv: Kan hundar onanera?

Om tikar slickar sig mycket, sec efter löp, beror det mer troligt på en slidkatarr eller en livmoderinflammation.
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 207
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka