Kära bukeoraklet

Jag skulle säga kolla fickor igen.
En gång letade jag efter mina jobb nycklar. Kollade mina fickor men inget där, så var bara börja leta i dörrar och på andra ytor jag kunde lagt dem på arbetsplatsen. 2000kvm.

Efter att inte hittar dem tog jag en paus och lånade kollegas istället. Och kollade åter mina byxfickor för femtielfte gången.
Där låg dom. I fickan jag letat i flera gånger...

Visst är det mystiskt!
 
Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma eller i bilen. Bilen har jag letat igenom tre gånger. Jag har letat i fickor och väskor…
Inte lämna hemmet? Har du ingen reservnyckel som du kan använda tills den du letar dyker upp?
 
Igen - kolla runt bilen (där du klivit ur eller lastat ur) samt vägen från bilen och till din dörr, eller vart nu nu gick. Jag har återfunnit flera borttappade saker i gräset runt bilen....! (Eller PÅ biltaket ...Mobiltelefon t.ex. som sen återfanns krossad på vägen en bit bort.....)

Jag har också hittat saker i fodret i en jacka; det var hål i fickan och föremålet kröp vidare.
 
Var brukar du ha den i bilen? Kan den ha ramlat ner mellan stol och inredning? Om det är en keyless så kan du prova att starta utan annan nyckel, då finns nyckeln där i närheten i bilen....
Hugger en knapp och svarar alla:
Jag har inga barn eller hundar så det går bort. Katter som leker med bilnycklar, nja?
Jag håller med @Philosophia om att nyckeln ofta befinner sig där man redan letat dock har jag letat i handväskan och under bilsätet flera gånger. Kom nu på att den kan ligga i sambons bil och har messat honom. Enligt honom stod jag vid hästtransporten när han såg mig med nyckeln i handen (sist?) så jag kollade där i morse.
Tack för alla tips!
 
Om det inte funkar att "gå tillbaka i tiden" steg för steg, så har jag haft oförklarliga framgångar med "sax- och nyckelknepet". Det kallas ofta för ett husmorstips, med det är nog urgammal nordisk husmorsmagi, med tanke på att husmor gick just med sax och nycklar i bältet. Man kan googla och läsa om hur det går till, det är populärt.

Sen kan man ju argumentera om vad "magi" är, personligen ser jag det som ett sätt att komma åt ens egna undermedvetna. Man gör något väldigt ritualiserat och fokuserat, med ett tydligt syfte, och en stund senare liksom poppar det upp i huvudet vars prylen kan vara, man liksom går på känn halvt omedvetet, rätt på grejen.

Sist jag använde det lyckades jag hitta ett hästpass som helt oförklarligt var instoppat i bokhyllans skönlitteratur.

Anledningen till att jag använt knepet ofta är för att jag går runt halvt omedveten rätt ofta och lägger saker på dumma ställen 😂.
 
Efter rådfrågning av min mor kan jag rekommendera pärmar, hon har tidigare hittat sina nycklar i en pärm med recept. Det tog ett tag att hitta dem. Sedan har mina nycklar blivit återfunna i en jackficka som ska ha varit kollad, det tog också några dar. Själv har jag inte tappat bort dem (än) men har hittat andra saker i diverse skrymslen.
 
Man har inte letat ordentligt i en väska innan man vänt upp och ner på den, tömt hela innehållet på golvet och sorterat det, samt vänt själva väskan ut och in två gånger, inkl. kollat alla fack och sidofickor tre gånger.
 
Hur brukar du förvara nyckeln, man gör ofta likadant varje gång.
Låser du alltid bilen hemma alt tar med nyckeln in.

Har du hål i fodret väska/ jacka. Där kan ligga spännande saker.
 
Är duktig på att lägga min nyckel både här och där. Ofta har jag lagt den i bilen nånstans, eller så har den åkt ner mellan sätena eller så. Därför brukar jag, när jag inte vet var den är, försöka starta bilen. Säger den att nyckeln saknas fortsätter jag leta i kläder och i huset. Startar bilen vet jag att den är där nånstans 😅 Men det funkar såklart bara om man har nyckellös funktion 🙃
 
Extrem igenkänning på att leta överallt och sedan hitta den där jag redan letat hundra gånger. Jag har skyllt på att jag inte ser och andra att jag är slarvig/lat. Blir lite bekräftad att jag inte är den enda som har en Lånare eller två hemma.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 306
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
560
Senast: Fideli
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: Myzan87
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp