Kära bukeoraklet

fejko

Trådstartare
Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma eller i bilen. Bilen har jag letat igenom tre gånger. Jag har letat i fickor och väskor…
 
Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma eller i bilen. Bilen har jag letat igenom tre gånger. Jag har letat i fickor och väskor…
Var brukar du ha den i bilen? Kan den ha ramlat ner mellan stol och inredning? Om det är en keyless så kan du prova att starta utan annan nyckel, då finns nyckeln där i närheten i bilen....
 
I fodret på en jacka du haft på dig (om du har hål i nån ficka)
I nån liten fack i en väska
I en ficka, kolla alla kläder du haft på dig i det sista
På nån hylla nära där du brukar vara när du inte e helt vaken, tex vid kaffemaskinen, på badet
Har du tagit fram något du inte brukar ha framme i det sista, kolla där
I kylen/frysen
Mellan väggen å kanten på sängen

Om du har barn, fråga! tom dom minsta brukar kunna visa var något har hamnat 🙈

Mvh tankspridd å brukar lägga bort det mesta 🫣😄
 
Min erfarenhet är att den oftast hittas där man redan har letat:

- Hänger på kroken där den borde hänga, trots att man redan kollat två gånger.
- Ligger i på botten av väskan även om man redannhar rotat runt i den tio gånger.

Ett alternativ är att den finns på ett mycket oväntat ställe, t.ex. i en hög med papper som du höll i handen när du kom in från bilen eller i pappersåtervinningen tillsammans med reklamen som togs in från brevlådan när du senast kom hem medelst bil.
 
Jag skulle säga kolla fickor igen.
En gång letade jag efter mina jobb nycklar. Kollade mina fickor men inget där, så var bara börja leta i dörrar och på andra ytor jag kunde lagt dem på arbetsplatsen. 2000kvm.

Efter att inte hittar dem tog jag en paus och lånade kollegas istället. Och kollade åter mina byxfickor för femtielfte gången.
Där låg dom. I fickan jag letat i flera gånger...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 306
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
560
Senast: Fideli
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: Myzan87
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp