Känslan när det är på G.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Kan ni som har varit med om detta med att föda barn ge er beskriving av känslan när ni känner att NU är det dags?
Någon speciell känsla dagarna innan?
Kan ni försöka beskriva dom där riktiga värkarna som kommer när det är dags???
 
Sv: Känslan när det är på G.....

Första gången blev jag igångsatt så då hade jag inga känslor innan alls.
Andra gången hade jag mycket förvärkar på bf, men inga som gjorde ont. Var beredd på att gå över tiden med ett par dagar.
Gick och la mig som vanligt på kvällen, utan förhoppning om att det skulle starta.
Vaknade vid 3, gick och kissade.
Sen fick jag en värk. Trodde att jag hade fått magknip.
2 timmar senare var bebisen född.
Så nej, jag kände inget innan det satte igång.
Och de första värkarna kändes som magknip.
Och kom med 5 minuters mellanrum.
 
Sv: Känslan när det är på G.....

Nej. Jag blev väldigt förvånad när vattnet gick efter ett toabesök mitt i natten trots att jag var 2 dagar över tiden. Värkarna kom inte så långt efter och de var inte så starka i början men det kenp verkligen till. Gick inte att missa.
 
Sv: Känslan när det är på G.....

Några dagar innan lilleman kom kände jag att platsen i magen liksom var slut. Då sa jag till min man att han skulle komma på söndagen eller måndagen, trots att bf inte var förrän på onsdagen. Och jag fick rätt. Lilleman kom på söndagen.

Jag hade inga förvärkar direkt. Pytte-pytte-lite, svagt molande som mensvärk, fast bara om jag riktigt kände efter, så jag trodde det var inbillning. Så hade jag två, tre dagar innan.

När det sedan startade började det med lite rosa på pappret efter jag varit på toa. En halvtimme senare kom första värken, och det tog i bra. Jag tänkte "oj, det här känns verkligen".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 983
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 481
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 700
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Tjockistråden 4
  • Knyppling

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp